Adres strony:  http://www.visualcommunication.pl/pg/pl/content/biznes_i_ludzie/skutecznosc_outdooru.html

Skuteczność outdooru

© AMS

Firma AMS zbadała efektywność kampanii marki Wawel na nośnikach Digital Indoor. Badanie widoczności nośników AMS Digital Indoor przeprowadzono w ramach Ogólnopolskiego Panelu Badawczego Ariadna. Pre-testy zrealizowano w maju, a post-test w lipcu 2021 roku. Badanie swym zasięgiem objęło klientów w wieku 15+, odwiedzających Bonarka City Center i Galerię Bronowice w Krakowie. Dowiodło ono, że zdecydowana większość konsumentów zwraca uwagę na nośniki cyfrowe. W przypadku galerii handlowych dotyczy to 70 proc. odwiedzających. Aż 89 proc. klientów krakowskich galerii Bonarka City Center i Galeria Bronowice zwróciło uwagę na nośniki Digital Indoor, a ponad połowa (51 proc.) odwiedzających je widziało reklamy marki Wawel. Połowie klientów Bonarka City Center i Galerii Bronowice spodobała się kampania (36 proc. wskazań „raczej tak” i 14 proc. „tak, bardzo”), co potwierdza, jak duży wpływ na efektywność komunikacji w outdoorze ma jej jakość, czyli kreatywna strona komunikacji. Przeprowadzona w lipcu przez AMS kampania pozwoliła zwiększyć wspomaganą rozpoznawalność kampanii marki Wawel aż o 88 proc. (z 10 w pre-testach do 19 proc. w post-testach). Wyniki dotyczące komunikacji marki Wawel prowadzą do wniosku, że nowoczesne nośniki w outdoorze mają duży potencjał efektywnościowy. Z połączenia atrakcyjnego nośnika z chwytliwą kreacją można otrzymać wyniki przewyższające skutecznością całoroczne działania reklamowe dużych marek konsumenckich.

« poprzedni   |   następny » « wróć