Skuteczność na celownikuData publikacji: listopad 2013
85 proc. klientów jednego z największych banków w Polsce stwierdziło, że monitory umieszczone w oddziałach są świetnym pomysłem. Aż 60 proc. przyznało, że reklamy wyświetlane na ekranach dostarczają im przydatnych informacji. 32 proc. zapamiętało treść komunikatu, a 14 proc. zapytało obsługę banku o reklamowany produkt. Takie niezwykłe wyniki udało się uzyskać po wdrożeniu przez firmę Xnet Communications innowacyjnego systemu digital signage MediaLAND. Służy on do efektywnego zarządzania i łatwej dystrybucji cyfrowych treści marketingowych. Dzięki niemu można bez trudu zaplanować całą kampanię reklamową. Pierwszym krokiem jest stworzenie listy wyświetlanych komunikatów marketingowych. Dalsze zarządzanie nimi odbywa się centralnie, a przy tym można dodawać lokalne treści. System obsługuje różne nośniki, między innymi: ramki cyfrowe, monitory plazmowe i LED, projektory multimedialne czy ściany wideo. Użytkownik może wybrać medium najlepiej pasujące do swojego komunikatu marketingowego, mając pewność, że MediaLAND pomoże mu w łatwy sposób zarządzać każdą treścią. Wszyscy wygrywają Na wykorzystaniu MediaLAND zyskują wszyscy: zarząd firmy, Wyraź opinię To nie koniec możliwości systemu MediaLAND. Można zwiększyć jego funkcjonalność, stosując dodatkowo narzędzie XMinki. Służy ono do rejestracji spraw, które chce załatwić klient, i badania jego zadowolenia z usługi. Zebrane dane pozwalają lepiej dostosować wyświetlane komunikaty marketingowe do odbiorcy i usprawnić obsługę. Co więcej, możliwość oceny pozytywnie wpływa na wizerunek firmy w oczach klientów. Z narzędzia XMinki korzysta się poprzez terminal ustawiony przy wejściu do placówki. Klient wybiera na ekranie cel swojej wizyty, zostaje skierowany do odpowiedniego stanowiska, a przy wyjściu może ocenić obsługę za pomocą trzech prostych ikon wyrażających stopień zadowolenia. Wykorzystany czas Analizując system obsługi klienta w placówkach usługowych, specjaliści z Xnet Communications doszli do wniosku, że firmy często nie potrafią spojrzeć na kwestię oczekiwania klientów w kolejce przez pryzmat możliwych zysków. Odpowiedzią na ten problem jest system Q-Net. Pozwala on zaangażować klientów w atrakcyjną komunikację marketingową i skłonić do dokonania impulsywnego zakupu. Z jednej strony polepsza to komfort oczekiwania na obsługę, a z drugiej – zwiększa zyski firmy. System Q-Net ma wiele zastosowań. Pierwszym z nich jest rejestracja klienta w wirtualnej kolejce. Odbywa się ona za pośrednictwem kiosku z ekranem dotykowym. Klient otrzymuje wydrukowany bilet z numerem oraz szacowanym czasem oczekiwania. Właściciele smartfonów mogą użyć ich do rejestracji, skanując kod QR. Z kolei pracownicy placówki mogą skorzystać z ekranu dotykowego, komputera osobistego lub dedykowanego urządzenia, by wezwać następnego klienta i w prosty sposób zarządzać kolejką. Informacje o postępie obsługi mogą być wyświetlane na monitorach LCD lub być aktualizowane bezpośrednio na smartfonach klientów. Dodatkową opcją są powiadomienia głosowe i SMS-owe. Q-Net może również posłużyć do wyświetlania ofert promocyjnych na ekranach, co skłania klientów do dokonania zakupu. Zarówno MediaLAND, jak i Q-Net to sztandarowe rozwiązania firmy Xnet Communications, która już od ponad piętnastu lat oferuje zaawansowane systemy z dziedziny komunikacji i transmisji danych. W zakresie digital signage proponuje swoim klientom kompleksową obsługę – od tworzenia treści, poprzez instalację nośników i wdrożenie oprogramowania, po zarządzanie contentem, serwis i wsparcie. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.xdsnet.pl.
|