Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Płaski ideał Océ

Data publikacji: Październik 2012

Autorzy: Marta Szczegóła i Jacek Golicz

 

Sześć lat temu offsetowa drukarnia Foldruk – Folion z Warszawy zdecydowała się na śmiały krok. Zakupiła swój pierwszy ploter. Wielkoformatowy druk cyfrowy okazał się prawdziwym hitem. Właśnie wtedy powstała firma-córka Center Print, pod której szyldem realizowana jest dziś produkcja dla sektora LFP. Niedawno odwiedziliśmy tę drukarnię, by usłyszeć o jej doświadczeniach z drukiem UV.

 

Firma Center Print wyrosła z działającej już od 30 lat rodzinnej drukarni offsetowej Foldruk – Folion. Sześć lat temu właściciele kupili pierwszy ploter, aby wspomóc offset inną technologią. W bardzo krótkim czasie zorientowali się, że rynek wielkoformatowy jest bardzo chłonny, a możliwości druku na folii czy produkcja banerów pomagają zdobyć nowych klientów. Stąd decyzja o kontynuowaniu tej działalności pod szyldem Center Print. W krótkim czasie do parku maszynowego dołączył kolejny ploter i maszyny laminujące, a ostatnio urządzenie Océ Arizona 360 GT do druku UV na płasko, które stanowi teraz trzon parku maszynowego Center Print. Dziś właściciele nie mogą już sobie wyobrazić produkcji bez tego systemu. „Model Océ Arizona 360 GT kupiliśmy po to, by wspomóc produkcję na maszynach rolowych. Nie chcieliśmy już dłużej wyklejać powierzchni zadrukowaną folią, tylko drukować bezpośrednio na nośnikach. Technologia druku UV przekonała naszych odbiorców, otrzymywaliśmy coraz więcej zleceń. Obecnie pracujemy przede wszystkim z agencjami lub dużymi firmami sieciowymi” – mówi Patryk Morawiecki, współwłaściciel drukarni. „Rozwijamy się teraz bardzo szybko i planujemy zakup kolejnych urządzeń do druku wielkoformatowego. W tej chwili nie ma praktycznie zleceń, których nie moglibyśmy wykonać”.

 

Skok na głęboką wodę

 

Decyzja o zakupie pierwszej maszyny do druku wielkoformatowego była śmiałym przedsięwzięciem, ale jeszcze większej odwagi do podjęcia ryzyka wymagał zakup plotera Océ Arizona 360 GT – drukarnia Center Print jest bowiem pierwszym polskim użytkownikiem tego urządzenia. Firma nie mogła czerpać z niczyich doświadczeń, ale – jak podkreśla Patryk Morawiecki – ekskluzywność instalacji okazała się być magnesem przyciągającym klientów. Inwestycja opłaciła się – dzięki nowemu ploterowi Center Print może bez

Fotograficzna jakość obrazu to standard w maszynie Océ Arizona 360 GT. Dzięki technologii Océ VariaDot ploter drukuje kroplą o zmiennej wielkości, co pozwala na reprodukcję detali i drobnego tekstu. Urządzenie drukuje na szerokiej palecie podłoży, co daje nieograniczone możliwości aplikacyjne. Na Océ Arizona 360 GT można z powodzeniem drukować zarówno grafiki wewnętrzne, jak i zewnętrzne.

ograniczeń drukować na każdej powierzchni. Dla tych, którzy chcieliby przekonać się o szerokich możliwościach aplikacyjnych plotera Océ Arizona 360 GT, producent przygotował materiały informacyjne i galerię przykładowych realizacji na stronie www.ploteryuvarizona.pl.

 

Odpowiada potrzebom

 

Na rynku jest wielu producentów ploterów UV oferujących różne systemy do druku, ale renoma firmy Océ i sztandarowy produkt w jej portfolio – ploter Océ Arizona 360 GT – sprawiły, że dla Center Print wybór był oczywisty. „Braliśmy pod uwagę maszyny czterech producentów. Z dostępnych ploterów UV ten wydał nam się najlepszy, dokładnie dopasowany dla naszych potrzeb” – wyjaśnia Patryk Morawiecki. „Maszyna pracuje praktycznie bezawaryjnie. Szczególnie ważne jest to, że program obsługowy Océ Arizona 360 GT ustawia się przy niewielkiej ingerencji operatora. Ponadto, na zakup tego modelu miała wpływ wcześniejsza owocna współpraca z firmą Océ, od której kupiliśmy maszynę przeznaczoną do druku cyfrowego”.

 

Atrakcyjny druk UV

 

Ploter Océ Arizona 360 GT drukuje tuszami UV, dlatego jego zakup oznaczał dla firmy Center Print konieczność zmierzenia się z nową dla niej technologią. Głównym argumentem, który przekonał drukarnię do inwestycji w druk UV, był krótki czas druku i możliwość obróbki materiału zaraz po wyjściu aplikacji z maszyny. Dzięki temu Center Print może realizować zlecenia znacznie szybciej, co ma niebagatelne znaczenie na rynku druku wielkoformatowego. Właściciele nie mieli kłopotów z przekonaniem klientów o korzyściach płynących z druku UV – ploter Océ Arizona 360 GT obronił się sam. „Wystarczyło zaprezentować zleceniodawcom olbrzymie możliwości tej maszyny: wysoką jakość druku i dużą prędkość realizacji zleceń. Podkreślaliśmy różnice pomiędzy dotychczasową a nową technologią druku. Zaczynało się zwykle od realizacji jednego próbnego zlecenia na Océ Arizona 360 GT. Klient przekonywał się, że maszyna drukuje szybciej, taniej i – przede wszystkim – lepiej i decydował się na dłuższą współpracę z nami” – tłumaczy Patryk Morawiecki. Wydajność, opłacalność i jakość to nie wszystko. Równie ważnym punktem dla drukarni Center Print i jej klientów jest druk bezpieczny dla środowiska i pracowników. „Tusze, którymi drukuje Océ Arizona 360 GT, nie zawierają szkodliwych lotnych związków organicznych. Dzięki temu druk UV jest bezpieczny – nasi pracownicy i klienci nie są narażeni na działanie szkodliwych substancji. Niewątpliwie był to aspekt, który rozważyliśmy, decydując się na zakup tego plotera” – podkreśla Patryk Morawiecki.

 

Znak rozpoznawczy

 

Rynek druku wielkoformatowego jest bardzo konkurencyjny i firmom poligraficznym trudno się na nim wyróżnić. Bogata oferta i wydajny park maszynowy stanowią kartę przetargową w walce o klienta. Niewątpliwą korzyścią, jaką przyniosła drukarni Center Print instalacja plotera Océ Arizona 360 GT, jest elastyczność obsługi. „Jesteśmy w stanie wykonać każde zlecenie, zarówno standardowe, jak i nietypowe. Jakość, elastyczność realizacji prac i niewygórowana cena są dla nas najważniejsze. Zawsze staramy się służyć naszym klientom pomocą i spełniać ich potrzeby” – podsumowuje Patryk Morawiecki. Technologia UV wciąga. Kto raz przekonał się o jej możliwościach, chce dalej w nią inwestować. Center Print ma w planach zakup kolejnego plotera UV – tym razem z jeszcze większym zakresem drukowania. Do parku maszynowego drukarni mają dołączyć także frezarki, plotery tnące i inne urządzenia do obróbki powierzchni zadrukowanych na płasko.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama