13-14.03.2018 · Retail Summit, Warszawa
15-17.02.2018 · WETEC, Stuttgart
15-17.02.2018 · TV TecStyle Visions, Stuttgart
6-9.02.2018. · ISE, Amsterdam
7-9.02.2018. · RemaDays, Nadarzyn
-
CONTENT
-
Digital Signage & LED
- Potencjał technologii projekcyjnych Canon
- Digital Signage - co w trawie piszczy?
- Digital Signage - Nowocześnie dla niepełnosprawnych
- Przegląd Digital Signage 2016
- Innowacje Sony - 20 tys. godzin laserowej projekcji
- EMS z Toucan Systems - Właściwy wybór
- Premierowe trio dla edukacji i sektora biznesowego
- Innowacyjne zarządzanie ścianami wideo - ADScreen
- Oprogramowanie DIGITAL SIGNAGE
- Wielofunkcyjne monitory i panele - BENQ
- System Lokalizator
- Czego dowiemy się od klienta? Interaktywny digital signage.
- Prostota technologii
- TD-Z, TD-X i TD-E
- Inteligentne półki
- Wszechogarniający obraz
- Karty na stół
- Nowy wymiar zakupów
- Wartość dodana
- Urzeczywistnić wizję
- Zgodnie z planem
- Skuteczność na celowniku
- Sprzęt sprzętowi nierówny
- Zarządzanie na ekranie
- Piąty element
- Informacja na każdym kroku
- Niech wideo mówi za ciebie
- Wygodne czekanie
- Miło jak w banku
- LED-owe fasady
- Cyfrowe mozaiki
- Architektura pierwszego wrażenia
- Wspólna platforma
- Rewolucja czy stagnacja?
- Młodzian z werwą
- Visual Forrest, czyli lekcja z błędów
- Dał nam przykład Bonaparte
- Drogowskazy sukcesu
- Pozory mylą
- W stolicy syreni śpiew
- Ściana, która wciąga
- Kampanie reklamowe muszą być „smart”
- Bezpieczne góry
- Kontent is King?
- Potrzeba standardu
- Odrodzenie
- Dorastanie
- Targowy Digital – moda czy obowiązek?
- BMW OFFICE
- Cyfrowe standardy
- Policyjny projekt
- Trzecia rewolucja
- Digital Signage Merits
-
LFP
- UV Printer - Nowe maszyny w portfolio
- Nowy Roland SOLJET EJ-640 do druku wielkoformatowego
- Przegląd dystrybutorów maszyn LFP 2016
- Roland Truevis - ploter drukująco-tnący
- Bajki flagowe
- Topowe plotery
- Powtóka z op-artu
- Specjaliści od optimum
- Wspólny owoc
- Lepiej, szybciej, taniej
- Graficznie i technicznie
- Premiera za premierą
- Osiągnąć przewagę
- Wyjdź poza standard
- Przywiązanie do jakości
- Tekstyliom na ratunek
- EFI radzi: podłoża specjalne
- Tanio, szybko, eko
- Samotność sprintera
- Dokładność i powtarzalność
- Powyżej wielkiego formatu
- Kompleksowe rozwiązanie
- Strefa sublimacji
- Mądre drukowanie
- Alternatywy 4
- Atramentowi sprinterzy
- Nowa era w wielkim formacie?
- Płaski ideał Océ
- Zegarki, sery i plotery
- Tekstylia od podszewki
- Koneserzy dużych rozmiarów
- 10 powodów, dla których warto zoptymalizować flotę drukującą
- Potencjał możliwości
- Precz z mitomanią
- Nowy rozmiar w szafie
- Gwiazdozbiór Titana
- Lateksowa rewolucja
- Poprzeczka wyżej
- Falisty recykling
- Innowacyjne środowisko
- Opadająca fala
- Duże wrażenie
- Wariacje UV
-
Media i Komunikacja
- Ożywiamy każdą inwestycję
- Dworcowe reklamy - Życie toczy się nocą…
- InteractiveStock - Bank zdjęć inny niż wszystkie
- No Walking 4 Water - kampania Roca
- Przenieść obsesję
- Mapa rozwoju
- Śladem Igrzysk Olimpijskich
- Miasto umeblowane
- Maszty w górę
- Konkretnie o 3D
- Od samego początku
- Manekin jak żywy
- Kreatywna droga do sukcesu
- Co nam dają dane?
- Coś wisi w powietrzu
- Szersze spojrzenie
- Co widać zza kierownicy?
- Nowe możliwości planowania
- Barokowe rozpasanie
- Kreatywnie z tektury
- Skuteczność outdooru
- Mezalians czy małżeństwo?
- Potrzeba współpracy
- Niepotrzebne bariery
- Szukać skutecznie
- Marketing funeralny w wersji digital
- Pomiarowe przymiarki
- Mapa możliwości
- Ciało jako nośnik
- Wirtualne zawieszki
- Reklama najbliżej ciała
- Pozory mylą
- ZaKODowane wiaty
- Poczujesz, co kupujesz
- Obraz miasta
- Najważniejsza rzecz
- Reklamowe oczko
- Dyskusja na ekranie
- Pseudoinnowacjom stop!
- Panorama chaosu
- Uprawiać światło
- Swojski marketing
- Sex, smartfon i marketing
- Wymiary przestrzeni
- Piątka na piątkę
- Materiał z potencjałem
- „Promocyjne” działania
- Otwarte wyjście
- Labirynt doznań
- Teaser doskonały
-
Biznes i Ludzie
- viscom 2017 - spotkanie branży reklamowej
- W blasku reflektorów - Magia eventu
- Fespa wróciła do Amsterdamu
- Leasing w poligrafii
- Integracyjny areopag
- Rekordowa jedenastka
- Materiały w zasięgu ręki
- Obraz po japońsku
- Oko na reklamę
- Polska w centrum uwagi
- Cyfrowe żniwa
- Musisz tam być
- Święto sublimacji
- To działa
- Za zachodnią granicą
- Europejski pejzaż outdoorowy
- Debiut na wielkiej scenie
- Co było, co będzie
- Rozkład jazdy
- Sukces jedno ma imię
- Doradztwo – klucz do sukcesu
- Wyższa jakość serwisu
- Zmiana myślenia
- Optymistycznie
- Drugi wymiar
- Ekologicznie vs. ekonomicznie?
- Ambaras pod wiatą
- Dobry rok
- Przyszłość motorem teraźniejszości
- Zamiłowanie do detalu
- Angielskie wejście
- Ziemia obiecana
- Clio Awards rozdane!
- Królowie reklamowej dżungli
- Reklamowe Oscary
- Plakaty, którymi można sterować?
- Japoński rząd finansuje badania efektywności DS.
-
Wrapping
- Skuteczne zabezpieczenie grafiki reklamowej
- Lateks prehistorii
- Aplikacje na asfalcie
- Patrz pod nogi
- Bonjour, Hexis
- Cztery dni z oklejaniem
- Spotkanie z oklejaniem
- Bitwa na folie
- Amerykański desant
- Lekkie oklejanie
- Pochód mistrzów
- Wypożycz kawałek auta
- Fura w nowej skórze
- Szklany biznes
- Pod prąd
- Potrzebne są dowody
- Graffiti bez szans
- Żniwa w pełni
- Kalandry do boju
- Wysoka forma
- Szczelnie oklejeni
- Droga usłana gwiazdami
- Co z tymi pojazdami?
- Foliowy zawrót głowy
- Abecadło aplikacji – cz. 1
- Fuszera na furze
-
Sign & Systemy Świetlne
- Instalacja Advertis - Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
- Billboard-X - Najwyższa klasa reklamy
- Komunikacja wizualna apetytu - Jemy oczami
- Poltent - Branding wysokiej jakości
- Przełomowe koncerty brytyjskiego trio Muse
- Świetlna świetność
- Logokracja
- W blasku iluminacji
- Jak podświetlać
- Rząd jak korporacja
- Zmiana na plus
- Światło w grze
- Miasto jak malowane
- Plastik ma się dobrze
- Nowe światy
- Odświeżona tradycja
- Strefa zagrożenia
- Piwne otwarcia
- Zrobieni w balona
- Remont marki
- Jak zaprojektować dobre logo?
- MNV Króliki w Muzeum
- Interaktywne oświetlenie
- Rok orła
- Neony kontra LED-y, cz. II
- Orzeł czy reszta?
- Światło w wielkim mieście
- Neony kontra LED-y
- W innym świetle
- W ferii rozświetleń
- Przestrzenne podświetlanie
- Jasne, że na bank
- Białe szaleństwo
- Świetlana przyszłość
- Na wagę złota
- Gospodarskie znaki czasu
- Logotyp na eksport
- Jasno i wyraźnie!
- Since 33
- Obrazkowa dżungla
-
Digital Signage & LED
- PRENUMERATA
- PATRONUJEMY
- ARCHIWUM
-
ENCYKLOPEDIA
- Ambient media
- Billboard
- Blockout
- Blow-up
- Blueback
- City light
- Day & night efekt
- Digital Sigange
- Flock
- Frontlight
- Guerilla marketing
- Identyfikacja wizualna
- Infokiosk
- Kampania reklamowa
- Layout
- Marketing wirusowy
- Outdoor
- POS
- Reklama szokująca
- Reklama teaserowa
- Reklama tranzytowa
- Supersite
- Totem
- X-baner
- Witacz
- Rzeczywistość rozszerzona (Augmented Reality)
Autorzy: Marta Szczegóła i Jacek Golicz
Sześć lat temu offsetowa drukarnia Foldruk – Folion z Warszawy zdecydowała się na śmiały krok. Zakupiła swój pierwszy ploter. Wielkoformatowy druk cyfrowy okazał się prawdziwym hitem. Właśnie wtedy powstała firma-córka Center Print, pod której szyldem realizowana jest dziś produkcja dla sektora LFP. Niedawno odwiedziliśmy tę drukarnię, by usłyszeć o jej doświadczeniach z drukiem UV.
Firma Center Print wyrosła z działającej już od 30 lat rodzinnej drukarni offsetowej Foldruk – Folion. Sześć lat temu właściciele kupili pierwszy ploter, aby wspomóc offset inną technologią. W bardzo krótkim czasie zorientowali się, że rynek wielkoformatowy jest bardzo chłonny, a możliwości druku na folii czy produkcja banerów pomagają zdobyć nowych klientów. Stąd decyzja o kontynuowaniu tej działalności pod szyldem Center Print. W krótkim czasie do parku maszynowego dołączył kolejny ploter i maszyny laminujące, a ostatnio urządzenie Océ Arizona 360 GT do druku UV na płasko, które stanowi teraz trzon parku maszynowego Center Print. Dziś właściciele nie mogą już sobie wyobrazić produkcji bez tego systemu. „Model Océ Arizona 360 GT kupiliśmy po to, by wspomóc produkcję na maszynach rolowych. Nie chcieliśmy już dłużej wyklejać powierzchni zadrukowaną folią, tylko drukować bezpośrednio na nośnikach. Technologia druku UV przekonała naszych odbiorców, otrzymywaliśmy coraz więcej zleceń. Obecnie pracujemy przede wszystkim z agencjami lub dużymi firmami sieciowymi” – mówi Patryk Morawiecki, współwłaściciel drukarni. „Rozwijamy się teraz bardzo szybko i planujemy zakup kolejnych urządzeń do druku wielkoformatowego. W tej chwili nie ma praktycznie zleceń, których nie moglibyśmy wykonać”.
Skok na głęboką wodę
Decyzja o zakupie pierwszej maszyny do druku wielkoformatowego była śmiałym przedsięwzięciem, ale jeszcze większej odwagi do podjęcia ryzyka wymagał zakup plotera Océ Arizona 360 GT – drukarnia Center Print jest bowiem pierwszym polskim użytkownikiem tego urządzenia. Firma nie mogła czerpać z niczyich doświadczeń, ale – jak podkreśla Patryk Morawiecki – ekskluzywność instalacji okazała się być magnesem przyciągającym klientów. Inwestycja opłaciła się – dzięki nowemu ploterowi Center Print może bez
![]() |
Fotograficzna jakość obrazu to standard w maszynie Océ Arizona 360 GT. Dzięki technologii Océ VariaDot ploter drukuje kroplą o zmiennej wielkości, co pozwala na reprodukcję detali i drobnego tekstu. Urządzenie drukuje na szerokiej palecie podłoży, co daje nieograniczone możliwości aplikacyjne. Na Océ Arizona 360 GT można z powodzeniem drukować zarówno grafiki wewnętrzne, jak i zewnętrzne. |
ograniczeń drukować na każdej powierzchni. Dla tych, którzy chcieliby przekonać się o szerokich możliwościach aplikacyjnych plotera Océ Arizona 360 GT, producent przygotował materiały informacyjne i galerię przykładowych realizacji na stronie www.ploteryuvarizona.pl.
Odpowiada potrzebom
Na rynku jest wielu producentów ploterów UV oferujących różne systemy do druku, ale renoma firmy Océ i sztandarowy produkt w jej portfolio – ploter Océ Arizona 360 GT – sprawiły, że dla Center Print wybór był oczywisty. „Braliśmy pod uwagę maszyny czterech producentów. Z dostępnych ploterów UV ten wydał nam się najlepszy, dokładnie dopasowany dla naszych potrzeb” – wyjaśnia Patryk Morawiecki. „Maszyna pracuje praktycznie bezawaryjnie. Szczególnie ważne jest to, że program obsługowy Océ Arizona 360 GT ustawia się przy niewielkiej ingerencji operatora. Ponadto, na zakup tego modelu miała wpływ wcześniejsza owocna współpraca z firmą Océ, od której kupiliśmy maszynę przeznaczoną do druku cyfrowego”.
Atrakcyjny druk UV
Ploter Océ Arizona 360 GT drukuje tuszami UV, dlatego jego zakup oznaczał dla firmy Center Print konieczność zmierzenia się z nową dla niej technologią. Głównym argumentem, który przekonał drukarnię do inwestycji w druk UV, był krótki czas druku i możliwość obróbki materiału zaraz po wyjściu aplikacji z maszyny. Dzięki temu Center Print może realizować zlecenia znacznie szybciej, co ma niebagatelne znaczenie na rynku druku wielkoformatowego. Właściciele nie mieli kłopotów z przekonaniem klientów o korzyściach płynących z druku UV – ploter Océ Arizona 360 GT obronił się sam. „Wystarczyło zaprezentować zleceniodawcom olbrzymie możliwości tej maszyny: wysoką jakość druku i dużą prędkość realizacji zleceń. Podkreślaliśmy różnice pomiędzy dotychczasową a nową technologią druku. Zaczynało się zwykle od realizacji jednego próbnego zlecenia na Océ Arizona 360 GT. Klient przekonywał się, że maszyna drukuje szybciej, taniej i – przede wszystkim – lepiej i decydował się na dłuższą współpracę z nami” – tłumaczy Patryk Morawiecki. Wydajność, opłacalność i jakość to nie wszystko. Równie ważnym punktem dla drukarni Center Print i jej klientów jest druk bezpieczny dla środowiska i pracowników. „Tusze, którymi drukuje Océ Arizona 360 GT, nie zawierają szkodliwych lotnych związków organicznych. Dzięki temu druk UV jest bezpieczny – nasi pracownicy i klienci nie są narażeni na działanie szkodliwych substancji. Niewątpliwie był to aspekt, który rozważyliśmy, decydując się na zakup tego plotera” – podkreśla Patryk Morawiecki.
Znak rozpoznawczy
Rynek druku wielkoformatowego jest bardzo konkurencyjny i firmom poligraficznym trudno się na nim wyróżnić. Bogata oferta i wydajny park maszynowy stanowią kartę przetargową w walce o klienta. Niewątpliwą korzyścią, jaką przyniosła drukarni Center Print instalacja plotera Océ Arizona 360 GT, jest elastyczność obsługi. „Jesteśmy w stanie wykonać każde zlecenie, zarówno standardowe, jak i nietypowe. Jakość, elastyczność realizacji prac i niewygórowana cena są dla nas najważniejsze. Zawsze staramy się służyć naszym klientom pomocą i spełniać ich potrzeby” – podsumowuje Patryk Morawiecki. Technologia UV wciąga. Kto raz przekonał się o jej możliwościach, chce dalej w nią inwestować. Center Print ma w planach zakup kolejnego plotera UV – tym razem z jeszcze większym zakresem drukowania. Do parku maszynowego drukarni mają dołączyć także frezarki, plotery tnące i inne urządzenia do obróbki powierzchni zadrukowanych na płasko.
« poprzedni | następny » | « wróć |
Piszę ten wstępniak na kilka dni przed Manifami, które odbędą się w wielu miastach Polski w okolicach 8. marca czyli Dnia Kobiet. Na portalach społecznościowych robi się coraz goręcej – pojawiają się zaproszenia do kreowania transparentów wedle własnych pomysłów oraz wymyślania haseł adekwatnie opisujących sytuację kobiet w obecnych czasach.