Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Samo może się nie ułożyć

© Sarcoma

Na ulicach Warszawy i w internecie ruszyła kampania Stowarzyszenia Sarcoma, która zachęca do przekazania swojego 1 procent podatku na leczenie pacjentów z chorobą nowotworową i porusza temat problemów, z jakimi pacjent musi zmierzyć się na swojej drodze po zdrowie.

 

Stowarzyszenie postawiło w swojej akcji na angażujący copywriting oparty na skojarzeniach z układanką i animowane ilustracje, które opowiadają historie. Kampania trafia do osób szczególnie uwrażliwionych na temat nowotworów. Punktem wyjścia dla kampanii było zdefiniowanie prawdy o grupie docelowej - aktualnych i byłych pacjentach onkologicznych oraz osobach z najbliższego otoczenia chorego. W ich historiach wybrzmiewa powtarzający się motyw wdzięczności wobec personelu medycznego, na który chory trafił w odpowiednim czasie i który nadał kierunek dalszemu leczeniu.

 

© Sarcoma

Idea układanki

Copywriting oparty na skojarzeniach z układanką pozwala budować angażującą komunikację. Ukazuje 1% podatku jako brakujący element terapii onkologicznej. Pomaga zrozumieć złożoność problemu: dopasowywanie diagnozy, układanie planu działania przez zespół medyczny, nierzadko dokładanie własnych oszczędności. Wreszcie eksponuje korzyść: 1% podatku dokłada kolejne elementy kombinacji decydującej o wyzdrowieniu i powrocie do formy. Dzięki niemu specjaliści mogą trafniej kojarzyć objawy i szybciej rozwiązywać diagnostyczne łamigłówki. Rozpadnięty na kawałki świat chorego zaczyna układać się w znajomy obrazek sprzed diagnozy.

“Standardem w kampaniach związanych z onkologią stały się: motyw cierpienia, zwizualizowany rak jako czarny charakter oraz bojowy copywriting (»walka z rakiem«, »pokonać raka«). Chcieliśmy odciąć się od obowiązującej narracji na rzecz przemyślanych haseł i przyjaznych, przykuwających wzrok animowanych ilustracji” - podkreśla Olga Muzyczuk, odpowiadająca za koncept kampanii i copywriting.

Ilustracje stworzył i zanimował Grzegorz Samson. Przestrzeń reklamową udostępniły firmy Jet Line, AMS oraz Ströer Media. Więcej o przekazaniu 1% podatku można przeczytać na stronie: www.onkobieg.pl/1-procent.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama