Adres strony:  http://www.visualcommunication.pl/pg/pl/content/media_i_komunikacja/swiatlo_po_ciemnosci.html

Światło po ciemności

Włoska edycja modowego magazynu Vogue przedstawiła swoją kwietniową okładkę, którą pierwszy raz w historii tworzy całkowicie pusta, biała strona. Jest to odpowiedź Vogue Italia na panującą w tej chwili epidemię koronawirusa, który doprowadził do śmierci kilkanaście tysięcy ludzi na całym świecie, a szczególnie we Włoszech. Pomimo wcześniej przygotowanej okładki, pełnej kolorowych ujęć, redaktor naczelny Emanuele Farneti postanowił dokonać zmian i dopasować ją do obecnie panującej sytuacji. Umieszczenie na okładce radosnych zdjęć, podczas gdy na świecie umierają ludzie, a lekarze i pielęgniarki ryzykują własne życie dla ratowania innych, byłoby dla magazynu nie na miejscu i nie godziło się z działaniami czasopisma, który nie jest obojętny na aktualnie panujące ogólnoświatowe problemy. Na oficjalnym instagramowym profilu magazynu wyjaśniony został zamysł tej koncepcji. Według Emanuela Farneti biały kolor nie jest oznaką rezygnacji, a nowego początku, odrodzenia, jest oznaką nowej strony tytułowej, która czeka na zapisanie nowej historii i światła, które przyjdzie po ciemności.

« poprzedni   |   następny » « wróć