Plastik ma się dobrzeData publikacji: listopad 2013
„Po kilku latach stagnacji w tym roku obserwujemy w Unii Europejskiej powolny wzrost popytu” – tak o rynku komunikacji wizualnej wypowiada się Peter Kelly, dyrektor marketingu i sprzedaży w Polycasa. To oddział brytyjskiej firmy Quinn Manufacturing Group, specjalizujący się w produkcji tworzyw sztucznych.
VISUAL COMMUNICATION: Jak ocenia Pan europejski i światowy rynek komunikacji wizualnej?
PK: Sądzę, że zmienia się on bardzo szybko pod względem stosowanych materiałów. Powodem tego są zmiany zachodzące w technologii oraz sytuacja na rynkach zbytu, zwłaszcza jeśli chodzi o poziom cen. Coraz częstsze wykorzystywanie w komunikacji wizualnej zadrukowanych tekstyliów stanowi uzupełnienie dla powszechnie używanych materiałów przezroczystych, jak płyty akrylowe. Rosnąca popularność oświetlenia LED pozwala stosować cieńsze materiały niż kiedyś. W dodatku metody druku cyfrowego stwarzają nowe możliwości w projektowaniu. VC: Tak jest teraz. A jaka przyszłość czeka komunikację wizualną? PK: Po kilku latach stagnacji w tym roku obserwujemy w Unii Europejskiej powolny wzrost popytu. W skali światowej zapotrzebowanie rośnie bardzo szybko na rynkach wschodzących. VC: Jak ocenia Pan pozycję Polycasa na polskim rynku? PK: Polycasa to jeden z wiodących dostawców dla polskiego rynku komunikacji wizualnej. Posiadamy szeroki asortyment dobrej jakości produktów, natychmiastowy serwis i silne kontakty z czołowymi dystrybutorami. Zamierzamy zwiększyć naszą aktywność w Polsce na przestrzeni kolejnych lat. VC: W jaki sposób komunikujecie się z polskim rynkiem? Bezpośrednio czy pośrednio?
PK: Komunikacja przebiega przeważnie za pośrednictwem naszych partnerów w zakresie dystrybucji. VC: Które produkty Polycasa są przeznaczone dla sektora komunikacji wizualnej? PK: W komunikacji wizualnej najczęściej wykorzystywane są materiały akrylowe CAST, płyty z akrylu ekstrudowanego (XT), kopoliestrów (PETG) oraz polistyrenu udarowego (HIPS). Kolekcja Polycasa CAST obejmuje różnorodne kolorowe materiały w wersji nieprzezroczystej, opalizującej, transparentnej i przepuszczającej światło. To idealne produkty do znakowania i reklamy. W serii CAST znajduje się także kilka materiałów przygotowanych specjalnie do nietypowych zastosowań, na przykład CAST Vision do prezentacji audiowizualnych, w trzech rodzajach: CAST Vision Front, CAST Vision Rear i CAST Vision Through. Z kolei materiał CAST Optima do podświetleń posiada unikatowe właściwości, dzięki którym wymagane natężenie światła można osiągnąć przy zastosowaniu mniejszej liczby lamp LED-owych. Nasza kolejna propozycja to CAST Lumina. Przy podświetleniu krawędziowym światło jest równomiernie rozpraszane na całej powierzchni płyty. To idealne rozwiązanie do wąskich opraw z wbudowanymi lampami LED-owymi. Mamy także w ofercie matowy, antyrefleksyjny materiał CAST Design, dostępny w bogatej palecie barw. Jeśli chodzi o akryl ekstrudowany, korzysta się z niego zwłaszcza przy produkcji dużych serii oznakowań i ekspozytorów, a także przy aranżacji sklepów. Z kolei kopoliester PETG jest często stosowany przy skomplikowanych kształtach wymagających termoformowania, na przykład w przypadku reklamy piwa. HIPS natomiast stosuje się między innymi do druku oznakowań i ekspozytorów. VC: A które spośród tych produktów są najważniejsze dla Polycasa? PK: Najistotniejszymi produktami są materiały akrylowe CAST, płyty z akrylu ekstrudowanego oraz PETG. VC: Kim są klienci Polycasa? Jaka jest Wasza grupa docelowa? PK: Posiadamy centra obsługi klientów w belgijskim Geel i słowackiej Żylinie, skąd obsługujemy cały rynek Europy Zachodniej i Wschodniej. Polycasa wspiera swoich dystrybutorów, a także dużych klientów przemysłowych, producentów i firmy zajmujące się termoformowaniem tworzyw sztucznych. VC: Klienci z którego segmentu rynku komunikacji wizualnej są dla Was najważniejsi? PK: Kluczowymi odbiorcami są producenci oznakowań, materiałów POS i ekspozytorów. VC: Pomówmy jeszcze o przyszłości. Proszę nam zdradzić, jakie są plany i cele Polycasa na kolejny rok. PK: Zamierzamy wprowadzić nowe produkty w ramach naszej strategii innowacyjności. Chcemy skorzystać z prognozowanego wzrostu ekonomicznego na rynkach, które wracają do formy po kryzysie ekonomicznym. VC: Dziękujemy bardzo za rozmowę!
|