Kalendarium

17-18.09.2020 · Retail Summit, Warszawa

18-20.11.2020 · Fast Textile, Nadarzyn

24-26.11.2020 · InPrint, Milan

12-14.01.2021 · Viscom, Düsseldorf

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

All Inclusive. Rozmowa z Wiceprezesem Flexvision, Konradem Pawlakiem.

Data publikacji: kwiecień 2011

Obserwując zmiany, jakie zachodzą na rynku nośników cyfrowych, można zauważyć wzrost wymagań i świadomości ze strony klientów oraz spadek liczby dostawców, którzy są w stanie sprostać wymogom technologicznym i biznesowym. Większość dystrybutorów i producentów koncentruje swoją uwagę na samym procesie sprzedaży. Jednak dla klienta liczy się głównie kompleksowość. O integracji

usług towarzyszących sprzedaży ekranów opowiada Konrad Pawlak, wiceprezes Flexvision.

 

VC - W ostatnim czasie rozpoczęliście współpracę z firmą Screen Network. Jak do niej doszło?

 

KP - Musimy cofnąć się o 12 miesięcy, gdy prowadziliśmy rozmowy z jednym z funduszy venture capital, który był skłonny zainwestować w planowane przez nas projekty integracji sprzętu i oprogramowania digital signage. Przeprowadzane wspólnie analizy rynku doprowadziły nas do firmy Screen Network, która już wtedy była największym podmiotem segmentu reklamy Digital out of Home w Polsce. Nawiązaliśmy kontakt w najlepszym możliwym momencie, gdyż nasz klient rozpoczynał właśnie proces selekcji dostawców dla projektu Tesco LED. Nasza strategia działalności, zakładająca kontrolę i rozwój procesów produkcji kontraktowej, logistyki i dystrybucji oraz serwisu, wygrała z działaniami marketingowymi bazującymi na markach uznanych producentów podzespołów LED. Potrafiliśmy przekonać klienta, że znajomość specyfiki produktu, zaplecze technologiczne i doświadczenie oraz wiedza kluczowych pracowników zapewniają bezpieczeństwo inwestycji większe niż nawet najlepsza „marka” komponentów - zwłaszcza, gdy dotyczy tylko jednego z wielu elementów kompleksowego systemu elektronicznego. W zespole projektowym Screen Network mieliśmy okazję współpracować z profesjonalnymi inżynierami elektronikami, zarówno z Polski, jak i z zagranicy.

 

VC - Czego dokładnie dotyczy współpraca z firmą Screen Network?

 

KP - Przedmiotem kontraktu jest kompleksowa realizacja projektu budowy największej w Europie Środkowo – Wschodniej profesjonalnej sieci ekranów LED. Świadczone przez nas usługi obejmują pełny łańcuch dostaw, od wyboru technologii pod kątem wymagań klienta, przez integrację systemu, aż po długoletni serwis całej sieci.

 

VC - Jak to wygląda w praktyce?

 

KP - W warstwie technologicznej projekt obejmuje wybór technologii i komponentów, dostosowanie parametrów urządzeń do wymagań biznesowych oraz analizę techniczną wymagań prawnych. Wstępnie wybrane rozwiązania zostały poddane analizie DfX w celu zapewnienia możliwie najłatwiejszej integracji poszczególnych elementów sieci i usług.
W kwestii jakości odpowiadamy za pełny cykl działań zapewniających zgodność produktów
z bardzo szczegółową specyfikacją. W fabrykach dostawców nadzorujemy procesy kontroli wejściowej komponentów kupowanych, procesy produkcji diod oraz kontroli wyjściowej,
w Polsce natomiast – nadzorujemy procesy kontroli wejściowej produktów, pełne testy funkcjonalne i pomiary pod kątem zgodności ze specyfikacją. W części logistycznej odpowiadamy za selekcję i wybór dostawców, którzy potrafią pracować w modelu ODM
i EMS (odpowiednio: Original Design Manufacturer i Electronics Manufacturing Services). Do naszych obowiązków należy projekt i kompleksowa realizacja całości rozwiązań logistycznych. Od zakupu komponentów tworzonej sieci przez zarządzanie transportem
i magazynowaniem, procedury celno-podatkowe, aż po proces instalacji i uruchomienia.

 

VC - Czym wyróżnia się Państwa przedsięwzięcie na tle realiów rynku i branży?

 

KP - Jednym z głównych fundamentów i wyróżników tego projektu jest obsługa serwisowa.
We współpracy z producentami urządzeń i partnerami zewnętrznymi zbudowaliśmy profesjonalny plan obsługi serwisowej, który bazuje na sprawdzonych rozwiązaniach z branży IT i Telekomunikacyjnej. Nasze działania są szczegółowo opisane poprzez rozbudowany system kluczowych i mierzalnych wskaźników KPI (Key Performance Indicator), stanowiących podstawę profesjonalnej umowy SLA (Service Level Agreement). Jednym z narzędzi, które wdrażamy w związku z realizacją projektu jest FlexTrace - wysoce skalowalny system PLM (Product Lifecycle Management), który pozwoli nam na śledzenie historii każdego z komponentów sieci. Każdy pojedynczy moduł LED, zasilacz, wentylator, czy dysk twardy posiadać będą unikalny numer seryjny i pełną historię zakupów, kontroli, pomiarów oraz napraw. 

 

VC - Ile ekranów zostanie zainstalowanych i w jakiej lokalizacji?

 

KP - W pierwszym etapie projektu zainstalujemy, skonfigurujemy i uruchomimy 40 ekranów LED,  każdy o powierzchni 50m2 i rastrze fizycznym 16mm. W przypadku realizacji kontraktu dla Screen Network ekrany umiejscowione będą głównie na parkingach hipermarketów Tesco i kluczowym aspektem będzie jak najlepsza ekspozycja materiału reklamowego zarówno dla odwiedzających hipermarket, jak i dla osób przejeżdżających. W trakcie planowania i  realizacji każdego projektu instalacji nośników zawsze staramy się wystąpić w roli podmiotu doradczego. Niezmiernie istotną kwestią jest umiejscowienie ekranu przy uwzględnieniu wielu czynników: z jednej strony nośnik reklamowy winien być odpowiednio widoczny, ustawiony na odpowiedniej wysokości, czy pod odpowiednim kątem, z drugiej zaś - nie może poprzez emitowanie dynamicznych obrazów stwarzać zagrożenia dla osób kierujących pojazdami, czy być uciążliwym dla mieszkańców okolicznych budynków mieszkalnych. Kluczowe dla powodzenia inwestycji jest to, aby ekran LED współgrał
z otoczeniem, a nie dominował wzbudzając protesty społeczeństwa. Niejednokrotnie firma Flexvision nie zrealizowała projektu, odradzając potencjalnemu Klientowi instalacji
w wybranej lokalizacji. Stoimy na stanowisku, że ignorancja w tym zakresie w dłużej perspektywie czasu zaszkodzi nie tylko otoczeniu, ale przede wszystkim inwestorowi i firmie stawiającej nośnik, dlatego też bardzo ważną kwestią pozostaje właściwy dobór lokalizacji, wielkość ekranu, spełnianie parametrów w zakresie jasności.

 

VC - Kto może być zainteresowany reklamą?

 

KP - Skala pionierskich rozwiązań stosowanych przez naszego klienta sprawia, że rynek nośników LED po raz pierwszy w historii będzie alternatywą lub znaczącą częścią kompleksowych kampanii reklamowych dotychczas realizowanych przez główne media i branżę outdooru tradycyjnego. Mimo prób stowarzyszania i łączenia się przez właścicieli pojedynczych nośników branża ta ciągle traktowana jest jako forma ambient-marketingu. Rozwiązania zastosowane przez Screen Network sprawiają, że po raz pierwszy w Europie Środkowo – Wschodniej powstanie sieć nośników LED, która jest jednorodna, centralnie zarządzana, wiarygodna i bezpieczna dla reklamodawców oraz posiadająca szczegółowo zdefiniowane grupy docelowych odbiorców. Sieć ta spełniać będzie wszystkie wymagania stawiane mediom Premium przez najbardziej uznane marki.

 

VC - Jak Pana zdaniem będzie wyglądał rynek digital signage w przyszłości?

 

KP - Obserwując zmiany, które zachodzą na rynku możemy łatwo zaobserwować, że powoli kończy się okres boomu związanego trochę z efektem owczego pędu i nie zawsze dobrze przemyślanych decyzji inwestycyjnych. Rynek ewidentnie dojrzewa, wzrastają wymagania
i świadomość klientów, których liczba równocześnie maleje. Maleje również liczba dostawców, którzy są w stanie sprostać coraz wyższym wymaganiom technologicznym
i biznesowym. Wszystko to wskazuje na postępującą profesjonalizację branży, co jest zgodne
z obraną przez nas strategią. Rynek rozwiązań LED powoli staje się jedną z wiodących gałęzi przemysłu elektronicznego. Z kolei rynek dostawców i integratorów rozwiązań sektora nośników cyfrowych, upodabnia się do dojrzałych biznesowo i technologicznie branż IT i telekomunikacyjnej. Przykładem tego kierunku jest wprowadzenie przez Flexvision dedykowanych umów SLA. Prowadzimy rozmowy z klientami, którzy oczekują SLA i twardych dowodów na posiadanie zasobów, które pozwolą wypełnić zapisy tych umów.

 

VC – Mocno trzymamy kciuki za realizację projektu i dziękujemy za rozmowę.

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Targi drupa przeniesione!

Messe Düsseldorf odkłada na później wiodące międzynarodowe targi drupa i Interpack. Interpack odbędzie się teraz od 25 lutego do 3 marca 2021 roku, natomiast drupa zostanie przesunięta na 20 do 30 kwietnia 2021 roku.

Czyniąc to, Messe Düsseldorf stosuje się do zalecenia zespołu ds. zarządzania kryzysowego niemieckiego rządu, aby przy ocenie wystąpienia ryzyka podczas ważnych wydarzeń uwzględniać zasady Instytutu Roberta Kocha.

Reklama