Kalendarium

17-18.09.2020 · Retail Summit, Warszawa

18-20.11.2020 · Fast Textile, Nadarzyn

24-26.11.2020 · InPrint, Milan

12-14.01.2021 · Viscom, Düsseldorf

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

Diagnozy i prognozy

Data publikacji: wrzesień 2011

Przejęcie News Outdoor Poland, a także zmiany personalne w Zarządzie sprawiły, że pojawiło się wiele spekulacji na temat firmy Ströer. W mediach można znaleźć zarówno zwolenników, jak i adwersarzy nowego ładu przekazujących swoje diagnozy i prognozy, jednak my postanowiliśmy sięgnąć do źródeł i porozmawiać z Adamem Tkaczykiem, przedstawicielem nowego Zarządu Ströer Polska.

Visual Communication: Czy firma po przejęciu News Outdoor Poland wzmocniła się czy osłabiła?

 

Adam Tkaczyk: Firma Ströer zdecydowanie wzmocniła swoją pozycję na rynku OOH. Po  przejęciu  firmy News Outdoor Poland, Grupa Ströer Polska stała się liderem reklamy zewnętrznej w segmencie Premium. Zdecydowanie umocniła swą pozycję we frontlightach 6 x 3 (Super18), posiadając 40 % udział (5756 powierzchni reklamowych) i rozszerzyła swą ofertę o duże formaty: 12 x 3 (Super36) i 12 x 4 (Super48) posiadając blisko 39 % udział w rynku (719 powierzchni reklamowych). Ponadto Ströer jest silnym liderem w segmencie billboardów o powierzchni 12m2 posiadając ponad połowę – 52 % (11 000 powierzchni reklamowych) udziału w rynku reklamy zewnętrznej. Systematycznie pracujemy nad jakością naszych lokalizacji i dalszą poprawą serwisu dla klientów.


VC: Jakie działania firma podjęła po przejęciu?

 

AT: Przede wszystkim skupiliśmy się na standaryzacji i unifikacji sieci. Połączenie tych dwóch firm miało również wymiar organizacyjny. Po włączeniu NOP do struktur Grupy Ströer, 29 listopada 2010 r. spółka zmieniła nazwę na Ströer City Marketing Sp. z o.o. Powołany został także nowy Zarząd spółki. Transakcja ta miała jednocześnie bezpośredni wpływ na obraz polskiego rynku reklamy zewnętrznej. Nadal jest on dość rozdrobniony w porównaniu z dojrzałymi rynkami OOH w Unii Europejskiej, co nie sprzyja wypracowaniu jednolitych standardów realizacji kampanii reklamowych. Konsolidacja na polskim rynku w przekonaniu branży reklamowej jest bardzo pozytywnym zjawiskiem, która pozwoli na dalszą poprawę jakości świadczonych usług.

 

VC: Dlaczego odszedł Tomasz Englert i z czego wynikają ostatnie zmiany w Zarządzie?

 

AT: W każdej firmie, również w Ströerze dochodzi do zmian personalnych. Po przejęciu  News Outdoor Poland zainicjowany został proces zmian, który zakończył się w połowie bieżącego roku. Obecnie firma jest zarządzana przez silną kadrę zarządzającą w skład której wchodzą: Andrzej Magdziak – Chief Operation Officer (COO), Adam Tkaczyk – Chief Sales Officer (CSO) oraz Ewa Wiejas Lipiecka – Chief Finance Officer(CFO) i członek Zarządu Ströer Polska od 2001 roku. Janusz Malinowski nadal ściśle współpracuje z firmą Ströer. Na początku roku objął funkcję Wiceprezesa Rady Nadzorczej, jest odpowiedzialny za public affairs, budowanie relacji z miastami i kontrakty miejskie.

 

VC: Kiedy można się spodziewać powołania nowej osoby na stanowisku Prezesa?

 

AT: Obecnie firma zarządzana jest przez silny skład zarządzający. Są to osoby od wielu lat związane z rynkiem OOH i posiadające ogromne doświadczenie w branży. Pan Andrzej Magdziak kieruje pracami kadry zarządzającej, a raporty – tak jak było to zawsze praktykowane – są przekazywane do Udo Müllera, Prezesa Zarządu Grupy Ströer.

VC: Według najnowszego raportu IGRZ firma Ströer jest zdecydowanym liderem w kategorii tradycyjnych nośników o powierzchni 12m2 oraz nośników o wymiarach 6 x 3. Czy firma zamierza dalej inwestować w ten typ (rozmiar) nośników?

 

AT: Oba te segmenty są dla nas bardzo ważne i będziemy konsekwentnie umacniać swoją pozycję w tych kategoriach. O naszych decyzjach  dotyczących portfolio poinformujemy branżę na jesiennej konferencji sprzedażowej Grupy Ströer w Polsce.

VC: Dziękujemy za rozmowę!


Foto: © Ströer Polska
 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Targi drupa przeniesione!

Messe Düsseldorf odkłada na później wiodące międzynarodowe targi drupa i Interpack. Interpack odbędzie się teraz od 25 lutego do 3 marca 2021 roku, natomiast drupa zostanie przesunięta na 20 do 30 kwietnia 2021 roku.

Czyniąc to, Messe Düsseldorf stosuje się do zalecenia zespołu ds. zarządzania kryzysowego niemieckiego rządu, aby przy ocenie wystąpienia ryzyka podczas ważnych wydarzeń uwzględniać zasady Instytutu Roberta Kocha.

Reklama