Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Misja: sprzedaż. Rozmowa z Martą Kulcak-Boryń.

Data publikacji: lipiec 2014

„Środowisko in-store daje ogromne możliwości zastosowania różnych rodzajów materiałów POS w stosunkowo krótkim czasie, dzięki czemu nie ma potrzeby planowania kampanii z wielomiesięcznym wyprzedzeniem. Dodatkowo, dzięki doborowi określonej sieci handlowej, docieramy z komunikatem do konkretnego profilu konsumenta” – mówi Marta Kulcak-Boryń, Country Manager w POS Media Poland, firmie specjalizującej sie w reklamach in-store. W wywiadzie dla naszego magazynu opowiedziała nam o specyfice rynku materiałów POS.

 

VC: Wiele firm sięga po materiały POS, ale nie zawsze umie znaleźć odpowiednie rozwiązania. Jak dobrać materiał POS, by spełniał on swoją funkcję i był skuteczny?

 

 

© POS Media

Alley Branding

Marta Kulcak-Boryń: Należy wziąć pod uwagę to, że produkty są skategoryzowane, a dodatkowo zajmują na półkach różne powierzchnie. Różne są też zachowania konsumentów w zależności od tego, w jakiej znajdują się kategorii. Między innymi takie elementy warunkują dobór rodzaju materiału POS, ale również komunikatu, jaki powinno się na nim umieścić. Największą skuteczność przynoszą działania wykorzystujące kilka nośników jednocześnie, towarzyszących konsumentowi podczas jego wizyty sklepie. Zwiększa to szanse na zetknięcie się konsumenta z komunikatem, działa przypominająco i pozwala na budowanie w świadomości konsumenta istnienia promowanego produktu. Świadomość tę możemy budować już na parkingu, umieszczając komunikat na wiatach wózkowych oraz na wózkach. Kolejnym etapem może być wejście na halę sprzedaży dzięki nakładkom na sensomaty, a w kolejnym kroku – materiały prowadzące do półki, takie jak naklejki podłogowe i materiały napółkowe, np. shelfstoppery. Wizyta w sklepie kończy się przy kasie, gdzie wykorzystać można naklejki na taśmę kasową, separatory kasowe czy nadruk na paragonie fiskalnym. Najczęściej popełniany błąd w projektowaniu materiałów POS to próba zawarcia na jednym elemencie wielu informacji jednocześnie. Klient sklepu nie szuka komunikatów reklamowych. Przychodząc do sklepu, chce dokonać zakupów, zazwyczaj szybko i z listą w ręce. Zbyt wymagająca komunikacja reklamowa będzie przez niego ignorowana, a przecież nie taki jest jej cel.

 

VC: Oferta materiałów POS jest bardzo obszerna. Jakie rodzaje POS-ów są obecnie najpopularniejsze? Które z nich uważa się za sprawdzone?  

 

MKB: Najczęściej wykorzystywany od wielu lat nośnik to shelfstopper. Nasi klienci chętnie wykorzystują także nakładki na wózki zakupowe oraz nakładki na sensomaty. Bieżący rok to także kilka nowości, takie jak wiaty wózkowe, które robią bardzo duże wrażenie na konsumentach, dając jednocześnie większe możliwości zespołom kreatywnym.

 

VC: Jakie niestandardowe rozwiązania są obecnie dostępne?

 

MKB: Przede wszystkim podkreślić należy fakt, że standardowe nośniki mają jeszcze wiele do zaoferowania. W tym roku wprowadziliśmy kilka rozwiązań technicznych, dzięki którym standardowe nośniki przybrały niestandardową formę. Takim rozwiązaniem są między innymi elementy ruchome oraz elementy zamontowane na dystansach. Dotyczy to głównie shelfstopperów, na których montujemy także opakowania promowanych produktów. Mamy za sobą również pierwsze produkcje z wykorzystaniem folii lustrzanej, dzięki której półka wydaje się zapełniona produktem. Realizujemy także duże projekty, np. Alley Branding, którego największą zaletą jest aranżacja całej kategorii pod jednego bohatera. Tym samym skupiamy całą uwagę konsumenta na produkcie i w efekcie zwiększamy szansę na jego zakup.

 

VC: Jakie są największe wyzwania, możliwości i ograniczenia w stosowaniu materiałów POS?

 

MKB: Myślę, że największym wyzwaniem z punktu widzenia marketera jest podjęcie decyzji o wyborze nośników i doborze komunikatu, jaki ma dotyczyć promowanego brandu. Z punktu widzenia zespołu kreatywnego największym wyzwaniem jest właściwe umieszczenie komunikatu na bardzo ograniczonej powierzchni materiału POS, który w zależności od sieci handlowej podlega dodatkowym ograniczeniom technicznym. Dlatego rozszerzyliśmy naszą działalność o usługi kreatywne, dzięki czemu nasi klienci znajdą u nas wsparcie w kompleksowej organizacji kampanii.

 

VC: Jak ocenia Pani obecny stan sektora POS? W jakim kierunku będzie się rozwijał ten rynek?

 

MKB: Temat jest dużo bardziej rozległy i dotyczy całego rynku reklamy. W ostatnich latach wszyscy specjaliści zajmujący się reklamą próbują poradzić sobie z kryzysem, a co za tym idzie – z coraz bardziej ograniczonymi budżetami klientów, coraz mniej odważnymi działaniami i kreacjami. Najważniejsza zawsze będzie sprzedaż, a najbliżej decyzji zakupowych znajdują się nośniki POS. Dlatego nie widzę dla sektora POS większego zagrożenia. 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama