Kalendarium

17-18.09.2020 · Retail Summit, Warszawa

18-20.11.2020 · Fast Textile, Nadarzyn

24-26.11.2020 · InPrint, Milan

12-14.01.2021 · Viscom, Düsseldorf

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

Widocznie najlepsi


O rynku materiałów do wizualizacji graficznych, nowościach i trendach, ze Stevem Adamsem, Country Business Leader w sektorze Display&Graphics 3M Poland, rozmawiała Sylwia Włodarczyk i Łukasz Mikołajczak.

VISUAL COMMUNICATION: Proszę powiedzieć, jak polski rynek wypada na tle innych rynków światowych pod względem wykorzystywania materiałów do graficznych rozwiązań wizualnych?

Steve Adams: Rynek polski generalnie nie musi mieć kompleksów, jeśli chodzi o dojrzałość i wykorzystanie różnorodnych materiałów do graficznych rozwiązań wizualnych. W czasach, gdzie skuteczne budowanie wizerunku marki nierzadko decyduje o jej sukcesie, bardzo istotne jest właściwe doradztwo w doborze odpowiednich materiałów i technologii oraz zastosowanie najwyższej jakości materiałów. Coraz więcej firm na naszym rynku zdaje sobie z tego sprawę, szczególnie, jeśli chodzi o jakość materiałów, gdy nadrzędnym celem jest uzyskanie trwałego wizerunku premium. Na zachodzie takie podejście funkcjonuje od dawna. U nas problemem nie jest brak otwartości na innowacyjne rozwiązania w zakresie materiałów stosowanych w grafice wizualnej, może tylko czasem zapomina się, że za dobrą jakość trzeba zapłacić odpowiednią cenę. Firma 3M poprzez kompleksową koordynację projektów związanych ze zmianą wizualizacji oraz dzięki współpracy z autoryzowanymi przez 3M wykonawcami (tzw. Partnerzy MCS) przyczynia się do sukcesu firmy i stanowi gwarancję oszczędności czasu. Wizualizacja zewnętrzna w postaci wielkoformatowej grafiki, podświetlanych kasetonów, logotypów, dekoracji wnętrz (np.grafiki naścienne, laminaty dekoracyjne), czy też stricte promocyjnych grafik – to standard rozwiązań stosowanych powszechnie na całym świecie w komunikacji wizualnej. Coraz większą popularność zdobywa także cyfrowy przekaz informacji z technologią digital signage i to zarówno w komunikacji reklamowej jak i informacyjnej. Wydaje się, że to na tym polu Polska jest trochę w tyle w porównaniu z rynkami zachodnim, ale znowu dotykamy najistotniejszej kwestii związanej z koniecznością poniesienia niemałych kosztów, aby taki system wprowadzić. Jest to jednak przyszłość komunikacji i mam nadzieję, że już niedługo systemy reklamy cyfrowej będą cieszyły się w Polsce dużo większą popularnością.
VC:Jakie nowości pojawiły się ostatnio na rynku grafiki wizualnej?


SA: W tym miejscu wróciłbym do technologii digital signage, która stopniowo poszerza grono swoich zwolenników i o której coraz więcej dyskutuje się w prasie branżowej. Nasza firma proponując oprogramowanie 3MDS (3M Digital Signage) oraz ekrany 3M Vikuiti do tylnej projekcji wraz z technologią 3M MicroTouch, wpisuje się w ten nurt nowoczesnej komunikacji. Nasi klienci wykorzystują okno wystawowe jako dynamiczne, multimedialne narzędzie marketingowe promujące ich markę i stosując folię do tylnej projekcji, realnie oszczędzają w porównaniu ze stosowaniem monitorów plazmowych, a do tego mają pełną dowolność w wyborze kształtu i rozmiaru ekranu.
VC: Które, z niedawnych realizacji, uważa Pan za najbardziej spektakularne? Czy w ostatnim czasie realizowaliście Państwo jakiś niestandardowy projekt?

SA: Każdy z realizowanych przez nas projektów jest w jakimś sensie niestandardowy, bo indywidualizowany pod potrzebę klienta. Ale jeśli chodzi o najbardziej spektakularny, to mogę w tym miejscu na razie uchylić rąbka tajemnicy. W najbliższym czasie planowane jest wejście na rynek polski dużego banku, który powierzył naszej firmie kompleksową koordynację nad wizualizacją zewnętrzną i wewnętrzną wszystkich placówek otwieranych w Polsce. Jest to ogromne przedsięwzięcie, ale efekt końcowy będzie spektakularny!
Jeśli chodzi o istotne realizacje w innych obszarach, to bardzo ważna jest realizacja projektu oklejania floty samochodowej naszego klienta – sieci sklepów Biedronka. Niby standardowa rzecz z zastosowaniem materiałów 3M, ale jako że nasza firma bardzo dba także o kwestie związane z bezpieczeństwem, zaproponowaliśmy zastosowanie folii odblaskowej 3M Scotchlite 680 Plus, jako materiału na grafikę oraz odblaskowej taśmy konturowej 3M Scotchlite seria 983 Diamond Grade, dla jeszcze większej widoczności w nocy. Efekt przeszedł nasze oczekiwania i bardzo spodobał się zleceniodawcy – ciężarówki oklejone w ten sposób stały się nośnikiem reklamowym, aktywnym także nocą, a do tego widocznym z dużej odległości i oprócz kwestii bezpieczeństwa – zapadającym w pamięć.


VC: Czy Pana zdaniem, reklama wizualna ma szansę zwiększać swój udział w budżetach kampaniach ambient i querrilla?
SA: Wszyscy doskonale wiemy, że wartość dobrego i spójnego wizerunku marki przekłada się na wymierny zysk. Proponowane przez 3M rozwiązania w reklamie wizualnej idealnie wpisują się w nurt kampanii ambientowych. Przykładem mogą być wielkoformatowe projekcje na budynkach z zastosowaniem folii 3M, grafiki reklamowe na ścianach z wykorzystaniem folii Scotchal IJ8624, grafiki na pojazdach z zastosowaniem folii Controltac IJ380 czy Scotchal Seria 85CW oraz najróżnorodniejsze motywy w grafice podłogowej (folia Controltac 162) lub chodnikowej (Seria 3662). Dzięki tym rozwiązaniom, efektywnie wykorzystywana jest przestrzeń publiczna, przekaz ma niekonwencjonalny charakter, a jednocześnie nie pochłania ogromnych kosztów.
VC: W jakich obszarach komunikacja wizualna czerpie z najnowszych zdobyczy technologii?


SA: Produkty proponowane przez 3M znajdują zastosowanie praktycznie we wszystkich obszarach komunikacji wizualnej. Innowacyjność naszych produktów i ciągłe udoskonalanie technologii sprawiają, że znajdują one zastosowania zarówno w obszarze kompleksowej budowy marki, dla przykładu w sektorze bankowości (panele podświetlane, kasetony, aranżacja przestrzeni dookoła bankomatów z wykorzystaniem folii antygraffitti 3M Scotchal 639, dekoracja wnętrz z zastosowaniem laminatów Di-Noc), ale także we flocie samochodowej (folie do grafik na pojazdach). W obszarze komunikacji cyfrowej dysponujemy produktami i technologią digital signage, gdzie folia do tylnej projekcji Vikuiti stanowi nośnik reklamowy sam w sobie. Ponadto 3M oferuje wielkoformatowe ekrany wraz z oprogramowaniem zarządzającym treścią przekazu, co umożliwia łatwe dotarcie do różnych grup targetowych w odpowiednich porach dnia. 3M ma także szerokie portfolio produktów z modułem dotykowym do wykorzystania w reklamie interaktywnej oraz projektory multimedialne.
VC: W październikowym wydaniu VISUAL COMMUNICATION opisywaliśmy, w jaki sposób firma 3M, dzięki swoim produktom, zadbała o bezpieczeństwo podczas budowania obiektów na tegoroczną Olimpiadę w Pekinie. Proszę powiedzieć, jak Pan wspomina tę realizację i czy w przyszłości 3M planuje angażować się w tego typu wydarzenia?
SA: Realizacja tak dużego przedsięwzięcia, jakim było przygotowanie oferty, dobór produktów i koordynacja działań związanych z przygotowaniem obiektów na Olimpiadę w Pekinie, wymagała ogromnego zaangażowania sił i środków ze strony 3M. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów końcowych ze względu na fakt, że nasze produkty i proponowane rozwiązania spełniły oczekiwania inwestorów i przyczyniły się do istotnego zwiększenia bezpieczeństwa podczas prac przygotowawczych. Jak najbardziej planujemy także zaangażować się w tego typu przedsięwzięcia w przyszłości i już na chwilę obecną dysponujemy gotową strategią na EURO 2012.
VC: Jaka jest według Pana przyszłość sektora komunikacji wizualnej w Polsce?
Myślę, że przyszłość sektora komunikacji wizualnej jest bardzo obiecująca. Rynek w pewnych obszarach jest już bardzo dojrzały, w innych otwarty na innowacje i nowe technologie. Pozostaje nam wszystkim mieć nadzieję, że kryzys ekonomiczny nie dotknie tej branży.

Dziękujemy za rozmowę.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Targi drupa przeniesione!

Messe Düsseldorf odkłada na później wiodące międzynarodowe targi drupa i Interpack. Interpack odbędzie się teraz od 25 lutego do 3 marca 2021 roku, natomiast drupa zostanie przesunięta na 20 do 30 kwietnia 2021 roku.

Czyniąc to, Messe Düsseldorf stosuje się do zalecenia zespołu ds. zarządzania kryzysowego niemieckiego rządu, aby przy ocenie wystąpienia ryzyka podczas ważnych wydarzeń uwzględniać zasady Instytutu Roberta Kocha.

Reklama