Zdrowszy biznes. Rozmowa z właścicielem firmy, Sławomirem Kot-Zaniewskim.

Data publikacji: styczeń 2011

Zdrowszy biznes

 

Integart Poland Inc. jest obecnie jednym z czołowych dystrybutorów mediów w segmencie Viscom w Polsce. Działająca od roku 1992 i zatrudniająca 65 pracowników firma realizuje aktualnie sprzedaż poprzez sieć czternastu oddziałów na terenie Polski i oddział w Czechach. Rozpoczyna też właśnie nowy projekt we współpracy z firmą HP. O inicjatywie tej opowiedział nam właściciel firmy, Sławomir Kot-Zaniewski.

 

Visual Communication: Proszę opowiedzieć nam, jaka jest geneza porozumienia i współpracy z firmą HP, kto był inicjatorem projektu i na jakim jest on etapie?

Kooperacja w segmencie drukarek wielkoformatowych rozpoczęła się dzięki początkowej współpracy Integart z HP w projekcie DRS. Projekt ten, sygnalizowany już wcześniej na łamach Visual Communication, jest związany z technologią cyfrowego druku znaków drogowych. Jest to unikatowe rozwiązanie na skalę światową. Zarówno Integart jak i HP wiążą z nim bardzo duże nadzieje mając świadomość tego, jak bardzo może ono usprawnić procesy produkcyjne wytwórców znaków drogowych.  W połowie roku 2010 firma HP zaproponowała nam podjęcie dodatkowej współpracy w zakresie urządzeń drukujących w segmencie Viscom. Propozycja pojawiła się po wprowadzeniu przez HP nowej technologii zadruku tuszami lateksowymi. W chwili obecnej jesteśmy na etapie potwierdzania wspólnych działań marketingowo-sprzedażowych z HP w 2011, w tym udziału w targach branżowych na terenie Europy i USA.

VC: Co sprawiło, że firma Integart postanowiła zaangażować się w rozwój technologii lateksowej?

Technika ta zmienia obecnie oblicze rynku, o czym świadczy jej rozwój w Stanach Zjednoczonych i na zachodzie Europy.  Głównymi powodami tak dużego zainteresowania technologią lateksową są takie jej zalety jak na przykład stuprocentowa nieszkodliwość tuszy. W przypadku dotychczas stosowanych tuszy solventowych, również tych tak zwanych „ekosolventowych” z mniejszą ilością rozpuszczalników a nawet w przypadku tuszy UV, wciąż mamy do czynienia z zagrożeniem zdrowia osób, które przebywają dłuższy czas w bezpośrednim sąsiedztwie drukarek. Biorąc pod uwagę to, jak wyglądają realia pracy w drukarniach wielkoformatowych, trzeba mieć świadomość, jak poważny jest to problem. Tusze lateksowe są odpowiedzią na te zagrożenia. Bezpieczeństwo druku lateksowego jest do tego stopnia wysokie, że może być on stosowany nawet w warunkach słabo wentylowanych pomieszczeń biurowych nie tylko dlatego, że tusze i opary są całkowicie nieszkodliwe, ale i również dlatego, że są po prostu bezzapachowe. Poza tą główną zaletą druk lateksowy ma kolejne przewagi takie jak nieporównywalnie łatwiejsza obsługa i kalibracja maszyn, kilkukrotnie niższy koszt głowic w porównaniu z solventem czy UV, brak efektu zasychania głowic, łatwość ich wymiany, możliwość natychmiastowego wykorzystania mediów bezpośrednio po zadruku (media są od razu suche!) czy też możliwość natychmiastowego zalaminowania, aplikacji i nawoju na rolę, co wpływa na szybkość transportu i wysyłki do klientów. Wszystkie te zalety wydatnie skracają czas produkcji reklamy. Zaletą druku lateksowego jest także jego uniwersalność. Druk może być stosowany praktycznie na wszystkich nośnikach, również na mediach nie poddanych dodatkowemu uszlachetnianiu, co jest czasami konieczne w przypadku druku solventowego (np. na papierze lub tekstyliach). Obniża to wydatnie koszty zadruku w przeliczeniu na metr kwadratowy. Dzięki dużej wytrzymałości wydruki lateksowe nadają się zarówno do zastosowania na zewnątrz, jak również są idealne do zastosowania wewnątrz ze względu na swoją nieszkodliwość i bezzapachowość. Wśród wielu zalet warto także wspomnieć, że latex jest najlepszą metodą zadruku dla reklamy aplikowanej na pojazdach. Wynika to ze szczególnej właściwości tuszy lateksowych polegającej na tym, że wydruki nie tracą swojej jakości i nasycenia barwy nawet w przypadku dwukrotnego rozciągnięcia zadrukowanej foli. Ma to bardzo duże znaczenie w sytuacji oklejania powierzchni wypukłych czy wklęsłych, kiedy konieczne jest zastosowanie folii polimerowych lub wylewanych. Standardowo tego rodzaju folie muszą być nagrzewane i rozciągane w procesie aplikacji. Przy wydrukach solventowych pigment zawarty w tuszu powoduje dużą utratę nasycenia kolorów podczas rozciągania folii, w przypadku wydruków UV występuje efekt „pękania wydruku”. Wydruki lateksowe eliminują te problemy.

- Czego Państwo oczekujecie po tej współpracy? Jakie znaczenie będzie to miało dla polskiego rynku?

 

W związku z zagrożeniami zdrowia i wadami druku solventowego HP wyłączyło w stu procentach ze swojej oferty plotery solventowe i ekosolventowe, koncentrując się na technologii lateksowej i UV. W obu segmentach HP rozszerza dostępną gamę produktów tak, aby zaspokoić wszystkie wymagania klientów.  Po inwestycjach HP w segmencie drukarek wielkoformatowych (zakupach  Scitex, NUR i ColorSpan) firma konsekwentnie buduje swoją pozycję na tym rynku. W przypadku rynku polskiego wybór Integart nie jest przypadkowy. Integart jako ekspert w zakresie mediów Viscom jest idealnym partnerem do rozwoju sprzedaży ploterów drukujących. Dzięki rozbudowanej sieci sprzedaży i wieloletniemu doświadczeniu posiada doskonałe relacje z bardzo dużą liczbą klientów rynku Viscom. Dodatkowo, w dobie szybkiego rozwoju technologii cyfrowych i zwiększania wymagań co do szybkości produkcji, szczególnie istotna staje się możliwość jednoczesnego oferowania przez dystrybutora zarówno urządzeń, jak i kompatybilnej z nimi oferty mediów. Te warunki spełnia Integart. Firma nasza posiada ponadto duże doświadczenie w sprzedaży urządzeń - już w latach 90. Integart zajmował się dystrybucją ploterów Mimaki i Roland na terenie Polski i Kanady. Dystrybucja obejmowała także frezarki takich firm jak Multicam, CamTec i XYZ. W związku z naszą współpracą z HP już teraz zapowiedzieć możemy także to, że w pierwszym kwartale 2011 w Błoniu zostanie uruchomione Centrum Aplikacji „HP Lab”, w którym prezentowane będą rzeczywiste zastosowania możliwości aplikacyjnych wydruków lateksowych i UV. Podobne Centra Aplikacji HP na terenie Europy powstały dotychczas w Barcelonie i Moskwie.  

VC: Dziękujemy za rozmowę. Będziemy więc śledzić rozwój tego projektu i informować naszych Czytelników o dalszych jego etapach.

 

 

Foto: Integart

Sławomir Kot-Zaniewski, właściciel firmy Integart.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama