Kalendarium

12-14.11.2019 · InPrint, Monachium

20-21.11.2019 · Retail Show, Warszawa

20-22.11.2019 · Fast Textile, Warszawa

11-14.02.2020 · ISE, Amsterdam

12-14.02.2019 · RemaDays, Nadarzyn

Zmiana upierzenia

Data publikacji: listopad 2011

Mimo iż nazwa ibis najczęściej kojarzona jest z hotelami należącymi do Grupy Hotelowej Orbis, to jej pierwotne znaczenie odnosi się do rodziny ptaków z rzędu pelikanowatych. Zgodnie z założeniami strategii Accor, w segmencie hoteli ekonomicznych znacznie zmieni się architektura marek. ibis zaoferuje trzy uzupełniające się produkty za pośrednictwem następujących marek: ibis, ibis styles (dawny all season) oraz ibis budget (dawny Etap).

Grupa Hotelowa Orbis buduje 4 nowe hotele ekonomiczne w Polsce oraz przeprowadza rebranding marek Etap i ibis. W Warszawie na przełomie maja i czerwca 2012 roku otwarty zostanie hotel ibis Reduta, który mieć będzie 170 pokoi i hotel Ibis Budget Reduta ze 163 pokojami. W Krakowie w kwietniu/maju przyszłego roku uruchomiony ma zostać hotel Ibis Kraków Stare Miasto dysponujący 135 pokojami oraz ibis Budget – 167 pokoi. Obecnie Orbis ma w Polsce w segmencie ekonomicznym 10 hoteli Ibis i 8 hoteli Etap. Ponadto – jak poinformowali na środowej konferencji prasowej przedstawiciele spółki – grupa prowadzi też negocjacje umów franczyzowych i o zarządzanie. Rebrandingowi towarzyszyć ma zakrojona na szeroką skalę kampania informacyjna w 2012 roku. O skali przedsięwzięcia najlepiej mówią koszty, które obecnie szacuje się na 150 milionów euro.
Na temat zmiany identyfikacji wizualnej hoteli należących do Grupy Hotelowej Orbis rozmawialiśmy z Prezesem – Laurentem Picheralem.

Visual Communication: Jak zmieni się identyfikacja wizualna hoteli należących do Grupy Hotelowej Orbis? Jaki jest cel rebrandingu marki?

Laurent Picheral: Zgodnie z założeniami nowej strategii grupy Accor – partnera strategicznego Grupy Hotelowej Orbis, nowa identyfikacja wizualna będzie dotyczyć marek ekonomicznych hoteli. Ibis stanie się marką dominującą – „mega brandem” z trzema następującymi markami:
1.    „ibis” – dalej pozostanie marką ibis
2.    „ibis styles” – dawna marka all seasons
3.    „ibis budget” – dawna marka Etap Hotel
Zaproponujemy naszym klientom nowoczesne, idące z duchem czasu rozwiązania, które sprostają rosnącym i zmieniającym się oczekiwaniom rynku. Każda z tych trzech marek ma inną grupę docelową, ale wspólne DNA. Łączy je nowoczesność, prostota oraz wygoda, przy wyraźnym rozróżnieniu ofert charakterystycznych dla każdej z nich. Chcieliśmy stworzyć ofertę dla jak najszerszej grupy klientów. A ponieważ nasi goście mają różne oczekiwania i różne możliwości ekonomiczne, powstała rodzina trzech marek pod wspólnym szyldem Ibis.

V.C.: Jakie będą etapy rebrandingu? Na co będzie położony największy nacisk w tej inwestycji? Jakie działania są planowane w pierwszej kolejności?

L.P.: Proces rebrandingu w Polsce rozpocznie się w 2012 roku. Cztery nowe hotele, które zostaną otwarte w Warszawie i w Krakowie na przełomie maja i czerwca przyszłego roku, będą już pod szyldami nowych brandów: ibis i ibis budget. W 2012 r. rozpoczniemy także realizację projektu modernizacji naszych hoteli i zwiększania komfortu łóżek hotelowych koncentrując się przy tym na trzech głównych założeniach: prostocie, nowoczesności i  tworzeniu atmosfery sprzyjającej dobremu samopoczuciu gości. Zmienimy również wygląd przestrzeni publicznych w hotelach ibis. Zadanie zaprojektowania nowego wystroju tych  pomieszczeń powierzyliśmy agencji zajmującej się aranżacją wnętrz.  Chcemy, aby były one bardziej energetyczne, gościnne i nowoczesne. Dzięki nowemu wystrojowi przestrzenie użytkowe takie, jak: recepcja czy lobby staną się bardziej ciepłymi i przyjaznymi miejscami sprzyjającymi komunikacji i nawiązywaniu kontaktów. Nasi goście bardzo cenią sobie pokoje „Coquelicot”, dlatego w najbliższym roku postawimy na modernizację pokoi w hotelach ibis. Do końca 2013 r. do 78 % pokoi będzie wyremontowanych wg tego konceptu.

 

Tekst: Katarzyna S. Nowak

Foto:
(l.Picheral)
© Grupa Hotelowa Orbis

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama