Kalendarium

8-11.01.2019 · Heimtextil, Frankfurt nad Menem

8-10.01.2019 · Viscom, Dusseldorf

22-24.11.2018 · Fast Textile, Warszawa

14-15.11.2018 · Retail Show, Warszawa

1-4.10.2018 · 4PrintWeek, Poznań

Komentarz miesiąca

  • Pandemia reklamy a tzw. ustawa krajobrazowa
  • Przemierzając Polskę wzdłuż i wszerz, można dostać oczopląsu od wizualnego chaosu, który powoduje nie tylko zniechęcenie potencjalnego odbiorcy treści reklamowych, lecz również ich nieczytelność.

    więcej »
  • Odkrycie mgły
  • Czy wszyscy widzimy tak samo? Mimo że niektórzy naukowcy – zwolennicy tzw. uniwersalizmu widzenia – twierdzą, że tak, ja osobiście stoję po przeciwnej stronie. Uważam bowiem, że postrzeganie jest historyczne i kulturowe.

    więcej »
  • W strumieniu obrazów!
  • Panta rhei – celnie zauważył na przełomie VI i V wieku p.n.e grecki filozof Heraklit. Z dzisiejszej perspektywy stwierdzenie to odniosłabym także do strumienia obrazów, który codziennie dynamicznie przepływa wokoło nas i w jakim zanurzamy się po szyję. Każdego dnia wchodzimy do innej rzeki wizualnych komunikatów, które obmywają naszą świadomość i wielokrotnie zapadają nam głęboko w pamięć.

    więcej »
  • Czas na VISUALne zmiany.
  • Poniżej pewnego poziomu życia wytwarza się u niektórych osób rodzaj fatalistycznego przywiązania do swojej doli.
    Można by ten stan określić jako coś w rodzaju gorzkiego doświadczenia, że każda potencjalna zmiana może być tylko zmianą na gorsze. Ludzie nie chcą najlepiej nic zmieniać, wolą tkwić w utartym świecie, bo tak wygodnie. Niektórzy natomiast zmuszeni do zmian robią wszystko aby one nie zaszły.

    więcej »
  • Święta
  • Piotr na pierwszy rzut oka jest zwyczajnym facetem. Pracuje na stanowisku zarządzającym w dużej firmie budowlanej. Wysoki, szczupły, włosy przyprószone szronem wieku. Jednak gdy przyjrzymy się mu bliżej zobaczymy kilka detali, które wcześniej mogły umknąć naszej uwadze. Prosta sylwetka, sprężysty krok, brak rozrośniętego „mięśnia piwnego” w przeciwieństwie do innych partii ciała. Kilka dni w roku jest dla niego świętem.

    więcej »
  • Jeden dzień z życia
  • Ranek. Kogo jeszcze budzi mechaniczny budzik? Przepraszam, pytanie retoryczne. Oczywiście, że ustawiony przez nas dzień wcześniej smartfon robi to za niego imitując znany, choć niekoniecznie lubiany przez nas dźwięk. Wstajemy…O nie, najpierw sprawdzamy Facebooka. Kto z bliższych lub dalszych znajomych uzewnętrznił się na tablicy? Jeden ruch palcem i przed naszymi oczyma...

    więcej »
  • Kto pyta, nie błądzi
  • Rzecz się działa na początku ubiegłego wieku. Albert Einstein był wtedy profesorem nadzwyczajnym fizyki teoretycznej na uniwersytecie w Zurychu. Przed końcem roku akademickiego został zapytany przez studentów, z jakich zagadnień będzie egzaminował. Odpowiedział, że z takich samych jak dwanaście miesięcy wcześniej. Zdziwieni żacy odrzekli, że to ogromne ułatwienie!

    więcej »
  • Pilne!
  • Wiele wskazuje na to, że nieuchronnie zbliżamy się do świata „natychmiastowości”. Wszystko chcemy mieć „teraz”, „tu” i „zaraz”. Przykład – oczekiwanie na wyniki ostatnich wyborów samorządowych. Bez zagłębiania się w szczegóły widać, jak bardzo jesteśmy spragnieni natychmiastowej informacji, dostarczanej bez marginesu błędu. Stąd też nietrudno sobie wyobrazić, że już wkrótce wszystko stanie się informacją, którą będziemy wyławiać wzrokiem, słuchem lub myślą...

    więcej »
  • Chic geek
  •  W skrócie to trend, który w otaczającym nas zdigitalizowanym świecie rozwija się w tempie pędzącej kuli śnieżnej. Pojęcie znalazło się w słowniku oksfordzkim dopiero w zeszłym roku i jest tłumaczone jako „sposób ubierania się, zachowania, ale też kierunek w kulturze kojarzony z komputerami i miłośnikami technologii uznawany za stylowy, modny”. Z kolei według „Forbsa” to popularyzacja wszystkiego, co leży na styku technologii i wzornictwa, czyli wykorzystanie innowacji z zakresu mediów, e-commerce, Kinect...

    więcej »
  • I kto tu (u)rządzi?
  • „Przez ostatnie pięć lat marketing i komunikacja zmieniły się bardziej niż przez poprzednie pół wieku. A to dopiero początek” – stwierdziła Laura McLellan z Gartnera podczas sierpniowej konferencji MarTech w Bostonie. Technologiczne tsunami zalało niemalże każdy skrawek naszego życia, a zdaniem ekspertów to dopiero forpoczta tego, co naprawdę nadchodzi. Na co dzień korzystamy z kilkunastu urządzeń podłączonych do sieci. 

    więcej »
  • Komentarz miesiąca

    Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

    Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

    Reklama