Kalendarium

8-11.01.2019 · Heimtextil, Frankfurt nad Menem

8-10.01.2019 · Viscom, Dusseldorf

22-24.11.2018 · Fast Textile, Warszawa

14-15.11.2018 · Retail Show, Warszawa

1-4.10.2018 · 4PrintWeek, Poznań

Komentarz miesiąca

  • Niezła sztuka
  • Czym jest sztuka? Próba odpowiedzi na to pytanie już na wstępie wydaje się niezłą sztuką. Z pewnością każdy z nas intuicyjnie wie, że dziełem sztuki jest „Mona Lisa” Leonarda da Vinci czy „Słoneczniki” Van Gogha. Gdyby jednak zadać pytanie: „co to jest sztuka?” i „jak określona rzecz staje się sztuką?” odpowiedź nie byłaby już taka prosta.

    więcej »
  • Okiem królika
  • Adam Mickiewicz w wierszu „Romantyczność” pisał, że „…czucie i wiara silniej mówi do mnie niż mędrca szkiełko i oko.” Z pewnością polemizowałby z tym Babaka Parviz. Znacie go? Jeżeli nie, to warto zapamiętać to nazwisko.

    więcej »
  • Po nitce do kłębka
  • Są z nami od zarania dziejów. Śmiało można zaryzykować stwierdzenie, że bez nich ludzkość by nie przetrwała. Udowadniają nam to zresztą do dziś dnia, porządkując naszą rzeczywistość. Były równie użyteczne dla człowieka pierwotnego, jak i wielkich cywilizacji. Współczesny homo sapiens XXI wieku bez nich by zginął. Znaki.

    więcej »
  • Algorytm codzienny
  • Współczesne programy komputerowe coraz częściej z powodzeniem zastępują człowieka. Co więcej, ludzie powierzają im nawet swoje życie. Nic więc dziwnego, że z algorytmami mamy do czynienia na co dzień, często nie zdając sobie nawet z tego sprawy. Montowane w samochodach systemy ABS i ESP myślą za ludzi, podejmując za nich szybsze i trafniejsze decyzje.

    więcej »
  • Dużo w oknie i nic w pokoju
  • Według zeszłorocznego raportu OECD obejmującego 34 najbardziej rozwinięte kraje, Polacy zajmują drugie miejsce wśród najbardziej zapracowanych narodów globu, zaraz po mieszkańcach Korei Południowej. W pracy spędzamy średnio 40,7 godzin tygodniowo. GUS te dane uszczegółowił. W pierwszym kwartale 2011 roku z 16 mln zatrudnionych Polaków ponad 10 mln ...

    więcej »
  • Myśl goni myśl
  • Wszystko jest informacją. To ona wraz z Wielkim Wybuchem dała początek istnienia. Bez niej współczesny świat nie może funkcjonować i tylko ona zostanie po nas za około 6 mld lat, gdy słońce stanie się czerwonym olbrzymem i roztopi lub pochłonie Ziemię. Jednak zanim po niewielkim epizodzie w historii Wszechświata o nazwie „ludzkość” zostanie tylko informacja.

    więcej »
  • Maraton na półmetku
  • „Globalizacja gospodarki powoduje, że coraz większe znaczenie mają doświadczenia związane z pracą w środowisku wielokulturowym. Organizowane współcześnie targi mają w większości wymiar międzynarodowy, co ułatwia nawiązywanie kontaktów z osobami z innych kultur. Umiejętności współpracy z przedstawicielami innych, międzynarodowych środowisk sąz jednej

    więcej »
  • Wynalazki, Atom i Majowie
  • Był sobie pewien człowiek – geniusz, zwany „polskim Edisonem”. Bez jego wynalazków nie byłoby dziś filmu, fotografii barwnej czy telewizji. Nazywał się Jan Szczepanik. Największą jednak sławę i niemały majątek przyniosły mu odkrycia w dziedzinie tkactwa, łącznie z uznaniem i wdzięcznością największych koronowanych głów ówczesnej Europy. Wszystko zaczęło się na

    więcej »
  • Superbohater
  • Dwuwymiarowa warstwa atomów węgla ułożona w sześciokąty, to jednocześnie najtwardsza i najbardziej odporna ze znanych nam substancji, określana mianem materiału przyszłości.  Aby przebić szpilką jej fragment grubości folii spożywczej, należałoby użyć nacisku przekraczającego 30 ton. Przypominająca plaster miodu struktura została wyizolowana...

    więcej »
  • Rozmowy niedokończone
  • Samochód. Konkretnie Mini-Van, do dziś nieustalonej marki. Sześciu wcześniej nieznających się facetów wyrusza na prawdziwie męski wyjazd. Droga jest długa, więc trzeba ją sobie umilić - w różny sposób. Jednym z nich jest oczywiście rozmowa. Każdy po kolei opowiada, czym się w życiu zajmuje. Byłem jednym z uczestników podróży...

    więcej »
  • Komentarz miesiąca

    Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

    Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

    Reklama