Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Spojrzenie w przyszłość

Data publikacji: maj 2014

„60 proc. zawodów, które za 10 lat zostaną uznane za najlepsze, jeszcze nie wymyślono” – przekonuje Thomas Frey, dyrektor futurystycznego DaVinci Institute. Doradca ds. produktywności, cyfrowy kurator, nauczyciel ciekawości czy menedżer 10 wymiarów opartych na teorii strun – to tylko niektóre z możliwych stanowisk, które mogą objąć nasze dzieci.

Zakończone niedawno targi FESPA Digital to idealna baza dla doradcy ds. produktywności. Jak z morza rozwiązań i możliwości wybrać te optymalne? To pytanie, które wielu odwiedzających zadawało sobie podczas monachijskiej imprezy. Może nie wybiegała ona aż dziesięć lat w przyszłość, jednak z pewnością zdefiniowała kierunki rozwoju w druku cyfrowym na najbliższe lata. Byli tam obecni wszyscy liczący się gracze w tej branży, którzy zaprezentowali wiele innowacyjnych rozwiązań. Odpowiedzi na pytania, co się będzie drukowało, na czym i w jakim zakresie, znajdziecie w całej serii artykułów i newsów na stronach 24-36.  

Z druku cyfrowego całkiem niedaleko do komunikacji cyfrowej, a tu już wiele do powiedzenia miałby cyfrowy kurator. Już obecnie trudno ocenić jakość oprogramowania, nośników, serwisów i aplikacji. W przyszłości będzie jeszcze gorzej, a zapanować ma nad tym wszystkim właśnie on. Cyfrowy kurator będzie miał sporo do roboty w miejscach sprzedaży, ponieważ właśnie tam komunikacja cyfrowa odgrywa coraz większą rolę. Powoli do lamusa odchodzą tradycyjne nośniki, takie jak plakat czy tablica. Decydują o tym w perspektywie długookresowej koszty, funkcjonalność oraz atrakcyjność dla grupy docelowej. Czasami nośników cyfrowych w restauracjach, sklepach czy w hotelach już nie dostrzegamy. Są dla nas integralnym i naturalnym uzupełnieniem przestrzeni komercyjnej. I bardzo dobrze, ponieważ w sposób dyskretny i komfortowy mają nam pomagać w dokonywaniu wyborów zakupowych i informować. Być może za 10 lat nauczyciel ciekawości będzie o nich wspominał na lekcjach historii, prezentując – prymitywne już wtedy – interaktywne monitory dotykowe czy ściany wideo. Jednak dziś to właśnie one są kolejnym krokiem w rozwoju komunikacji wizualnej w miejscu sprzedaży, o czym piszemy w analizie pod nazwą „Cyfrowa ewolucja” na stronie 12.

A jak już jesteśmy przy nauczaniu historii w przyszłości, to sam jestem ciekaw, o czym w 2024 roku będzie mówił w wywiadzie dla naszego magazynu menedżer 10 wymiarów opierających się na teorii strun w kontekście druku 3D. Dziś jest on zdecydowanie na fali, dlatego parę słów na temat możliwości komercjalizacji i chłonności tego rynku znajdziecie na stronach 54 i 55. Miłej lektury w teraźniejszości – o przyszłości wizualnej i nie tylko!

 

dr Łukasz Mikołajczak

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama