Kalendarium

8-11.01.2019 · Heimtextil, Frankfurt nad Menem

8-10.01.2019 · Viscom, Dusseldorf

22-24.11.2018 · Fast Textile, Warszawa

14-15.11.2018 · Retail Show, Warszawa

1-4.10.2018 · 4PrintWeek, Poznań

Brytyjski debiut maszyn InkTec

Firma InkTec zaprezentowała na targach Sign & Digital dwie maszyny drukujące z roli Jetrix wprowadzone na rynek w 2018 r., a także piątą generację swojej znanej serii maszyn płaskich. Model Jetrix LXiR190 to maszyna UV-LED drukująca w kolorach CMYK plus biel i obsługująca popularne w produkcji tekstylnej materiały o szerokości 1,9 m. Dołączone oprogramowanie sterujące umożliwia drukowanie do ośmiu warstw, co pozwala na produkcję aplikacji dwustronnych lub dzienno-nocnych. Urządzenie oferuje przepustowość od 18 do 45 m2/h w zależności od ustawionej rozdzielczości. Większy, 3,2-metrowy model Jetrix LXiR320, jest wyposażony w podobną technologię, w tym wbudowany stół próżniowy, antystatyczną obróbkę zapewniającą stabilny transport mediów, a także napędzany powietrzem pas do załadunku ciężkich lub nieporęcznych nośników. Zawiera 2,5-litrowe zbiorniki atramentu, które mogą być uzupełniane w biegu, umożliwiając druk w kolorach CMYK lub CMYK plus jasnopurpurowy, jasnobłękitny i biały w różnych konfiguracjach. Maszyna zapewnia wydajność na poziomie 90 m2/h i wysoką rozdzielczość za sprawą głowic drukujących Konica Minolta. Producent zaprezentował ponadto płaską maszynę LXi6, przeznaczoną na rynek płyt „8 × 4”. Stół o wymiarach 2,5 x 1,3 m może obsługiwać nośniki o grubości do 100 mm, w tym bloki bryzy, drzwi czy szkło, które w zależności od rodzaju może być zadrukowane bez użycia dodatkowego primera, ponieważ utwardzany UV atrament InkTec posiada właściwości podkładu. Zarówno model LXi6, jak i większy LXi7 (o wymiarach 2,5 x 3,0 m) są wyposażone w strefowe systemy próżniowe sterowane ekranem dotykowym i oferują prędkość druku na poziomie odpowiednio 76 i 78 m2/h. Wieloprzejściowe nadbudowywanie atramentu może być wykorzystane do tworzenia teksturowanych efektów 3D, a płaski stół umożliwia produkcję wydruków lentikularnych.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama