Kalendarium

8-11.01.2019 · Heimtextil, Frankfurt nad Menem

8-10.01.2019 · Viscom, Dusseldorf

22-24.11.2018 · Fast Textile, Warszawa

14-15.11.2018 · Retail Show, Warszawa

1-4.10.2018 · 4PrintWeek, Poznań

Coca-Cola dla środowiska

Wielkie marki coraz częściej zauważają problemy związane z ochroną środowiska. Coca-Cola podjęła w ciągu ostatnich miesięcy wiele działań łączących się z segregacją odpadów i recyklingiem butelek z tworzyw sztucznych. Nie wszystkie były udane, ale należy pochwalić samą chęć działania marki, która przeważnie sprzedaje napoje w butelkach wykonanych właśnie z tworzyw sztucznych. Zgodnie z inicjatywą „Świat bez odpadów” Coca-Cola pragnie między innymi poddać recyklingowi taką samą liczbę opakowań, jaka trafia do konsumenta. Ostatnio marka postanowiła zachęcić do działania również swoich klientów. W tym celu stworzyła serię billboardów, które mają za zadanie zwracać uwagę na recykling odpadów. Na biało-czerwonych plakatach i billboardach umieszczono wizerunek dłoni z palcem wskazującym na kosze na śmieci stojące tuż obok nich. W ten sposób chciano się upewnić, że każdy klient znajdzie odpowiedni pojemnik na śmieci. Kreacja miała też na celu zachęcanie do recyklingu. Za realizację kampanii, która została przeprowadzona we Włoszech odpowiada agencja Publicis Italy.

następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama