Kalendarium

12-14.11.2019 · InPrint, Monachium

20-21.11.2019 · Retail Show, Warszawa

20-22.11.2019 · Fast Textile, Warszawa

11-14.02.2020 · ISE, Amsterdam

12-14.02.2019 · RemaDays, Nadarzyn

Interaktywne kupowanie

Pomysłów na letnie promowanie produktów można mieć naprawdę wiele. Przykładem może być niezwykła, przypominająca znajdujący się pod stopami mural instalacja artystyczna stworzona na zlecenie marki Havaianas, która pojawiła się na słynnej promenadzie Venice Boardwalk w Los Angeles. Po nakierowaniu aparatu w smartfonie na to niezwykłe malowidło specjalna aplikacja pomagała dobrać klapki marki. Dzieło to było częścią akcji „Step Into Summer” brazylijskiej marki Havaianas, zaś za jego wykonanie odpowiedzialny był artysta Buff Monster. Niezwykła instalacja pomagała za pomocą sztucznej inteligencji dobrać obuwie. Na czym dokładnie to polegało? Po nakierowaniu na malowidło aparatu w smartfonie specjalna aplikacja marki, wykorzystująca system Google Vision AI, dobierała klapki pasujące do danego fragmentu instalacji. Krótko po tym pojawiała się też opcja zakupu danej pary. Pomysł wydaje się bardzo ciekawy, zastanawia jednak dlaczego aplikacja wykorzystująca sztuczną inteligencję dobierała buty pasujące do podłogowego muralu, a nie najlepsze klapki pasujące do stóp danej osoby?

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama