Kalendarium

8-11.01.2019 · Heimtextil, Frankfurt nad Menem

8-10.01.2019 · Viscom, Dusseldorf

22-24.11.2018 · Fast Textile, Warszawa

14-15.11.2018 · Retail Show, Warszawa

1-4.10.2018 · 4PrintWeek, Poznań

Jak reklamować pomoc

Ludzie borykający się z bezdomnością codziennie muszą walczyć z wieloma przeciwnościami losu. Większość społeczeństwa nie ma pojęcia na temat tego jak wielu ludzi żyje bez dachu nad głową. Z tego powodu powstają akcje mające na celu zwiększenie świadomości w tym obszarze. Najczęściej prowadzone są w miejscach, w których często można trafić na bezdomnych – czyli na zewnątrz. Wystawiane są bilbordy oraz specjalne, interaktywne ekrany, mające przypomnieć przechodniom o tym, że w pobliżu może znajdować się ktoś, potrzebujący pomocy. W Los Angeles postanowiono wywołać kontrowersję – znalazła się tam reklama przedstawiająca słynne wzgórze Hollywood, lecz z umieszczonym napisem „Homeless”, oznaczającego bezdomnych. Akcja przypadła do gustu lokalnej społeczności, która patrzy na bilbord z nadzieją, na podniesienie świadomości mieszkańców Miasta Aniołów. Z kolei w Londynie postanowiono umieścić specjalne tablice interaktywne wyświetlające informacje pogodowe. W momencie, kiedy temperatura spada do 0 stopni Celsjusza, na ekranie zaczyna pojawiać się informacja na temat strony StreetLink. Z jej pomocą przechodnie mogą oznaczyć miejsce, gdzie zauważyli kogoś potrzebującego schronienia. W to miejsce wysłani zostają wolontariusze i jeśli znajdą bezdomnego, to odprowadzają go do najbliższego schroniska. Podobną akcję przeprowadzono także w Sztokholmie, tam jednak zdecydowano się na wskazanie miejsca, gdzie mogą się schować przed zimnem, samym bezdomnym. Za to w lepszych warunkach pogodowych wyświetlane są informacje na temat tego, jak przeciętny obywatel może pomóc. Z kolei w Vancouver organizacja RainCity Housing zdecydowała się na postawienie schronień, w postaci specjalnie przerobionych ławek. Wykonano ich dwa rodzaje. Pierwszą można rozłożyć tak, aby powstał dach chroniący przed deszczem. Druga za to posiadała dwa napisy – jeden widoczny w dzień, mówiący „This is a bench (ang. to jest ławka), oraz kolejny – widziany nocą, „This is a bedroom” (ang. to jest sypialnia).

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama