|
© Platforma Obywatelska
|
Krzykliwe plakaty pojawiły się w różnych zakątkach Polski - pod wiatami przystanków komunikacji miejskiej, na billboardach, na środkach komunikacji miejskiej. Wszędzie tam gdzie setki przechodniów codziennie spoglądają można napotkać hasło PiS = Drożyzna.
Kampania outdoorowa, która na szeroką skalę ruszyła w połowie kwietnia to pierwsza, ogólnopolska akcja Platformy Obywatelskiej (PO) w tym roku. W samym województwie podkarpackim ma się pojawić około 40 billboardów z taką właśnie grafiką.
Żółty napis PiS = Drożyzna to jedyna grafika jaka pojawia się na czerwonym tle. Duża, wyrazista i bardzo czytelna czcionka wybija się z jednolitego tła i stanowi jedyny element kompozycyjny. W takim zestawieniu oba użyte w grafice kolory – czerwień i żółć, nabierają ostrzegawczego charakteru. W zestawieniu z otoczeniem, w którym się pojawiają (zarówno transport publiczny, jak i miejsca ekspozycji billboardów, czy wiaty przystankowe), przykuwają wzrok swoją wyrazistością i nasyconymi kolorami. Brak jakichkolwiek elementów przestrzennych potęguje prostotę przekazu.