Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Kärcher przywraca blask świątyni

Fasadę wyjątkowego – wpisanego od 1993 na listę Światowego  Dziedzictwa Kulturowego UNESCO Kościoła Świętego Augustyna w Manili, pokryła z biegiem lat czarna skorupa zabrudzeń pochodzenia organicznego – porostów i mchów. Dlatego też w ramach działań prowadzonych na całym świecie, których celem jest dbałość o utrzymanie dziedzictwa historycznego, firma Kärcher postanowiła ruszyć na pomoc. Eksperci Kärcher usunęli porosty za pomocą wysokociśnieniowych urządzeń z podgrzewaniem wody,  działających w trybie czyszczenia parowego. Temperatura podawanej pary wynosiła 95 stopni C natomiast ciśnienie obniżono do 0,5 bara. Zastosowanie technologii czyszczenia parowego pozwoliło uniknąć stosowania jakichkolwiek chemikaliów. Dodatkową korzyścią jest fakt, iż gorąca para wodna opóźnia ponowne osadzanie się zabrudzeń organicznych. W ramach programu sponsorowania kultury globalny lider technologii czyszczenia – firma Kärcher od 1980 roku wyczyściła ponad 140 zabytków na całym świecie, m.n. kolumnady na Placu Świętego Piotra w Rzymie, pomnik Chrystusa Odkupiciela w Rio de Janeiro, mający ponad 3300 lat Kolosy Memnona w Luksorze, pomnik przedstawiający prezydentów USA w Mount Rushmore, a także Katedra w Akwizgranie i Kościół Cesarza Wilhelma w Berlinie. Czyszczenie odbywa się zawsze w ścisłej współpracy z konserwatorami zabytków, restauratorami i historykami sztuki.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama