Liczy się umiejscowienie

O antyemigracyjnej polityce Donalda Trumpa i jego planach związanych z budową muru pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Meksykiem słyszeli z pewnością nawet ci, którzy kompletnie nie interesują się polityką. O dziwo, te skomplikowaną społecznie i politycznie sytuację postanowiły wykorzystać w swojej kampanii meksykańskie linie lotnicze Aeromexico od lat oferujące połączenia lotnicze między USA a Meksykiem. W ramach kreacji podsumowanej hasłem „Ponad każdym murem” zaprezentowano billboardy, które pokazują samolot linii na tle pięknego nieba. Ni byłoby w nich nic dziwnego, gdyby nie fakt, że umieszczono je na murach, znajdujących się tuż przy granicy dzielącej USA i Meksyk. Wygląda to tak, jakby samolot bez problemu pokonywał przeszkodę, z którą nie mogą poradzić sobie piesi czy kierowcy. Z pewnością takie umiejscowienie reklamy sprawia, że jest ona bardzo ciekawą kreacją, zmuszającą do myślenia i promująca legalne wyjazdy oraz porozumienia ponad podziałami. Za kampanię odpowiada agencja Ogilvy.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama