Kalendarium

12-14.11.2019 · InPrint, Monachium

20-21.11.2019 · Retail Show, Warszawa

20-22.11.2019 · Fast Textile, Warszawa

11-14.02.2020 · ISE, Amsterdam

12-14.02.2019 · RemaDays, Nadarzyn

Liczy się umiejscowienie

O antyemigracyjnej polityce Donalda Trumpa i jego planach związanych z budową muru pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Meksykiem słyszeli z pewnością nawet ci, którzy kompletnie nie interesują się polityką. O dziwo, te skomplikowaną społecznie i politycznie sytuację postanowiły wykorzystać w swojej kampanii meksykańskie linie lotnicze Aeromexico od lat oferujące połączenia lotnicze między USA a Meksykiem. W ramach kreacji podsumowanej hasłem „Ponad każdym murem” zaprezentowano billboardy, które pokazują samolot linii na tle pięknego nieba. Ni byłoby w nich nic dziwnego, gdyby nie fakt, że umieszczono je na murach, znajdujących się tuż przy granicy dzielącej USA i Meksyk. Wygląda to tak, jakby samolot bez problemu pokonywał przeszkodę, z którą nie mogą poradzić sobie piesi czy kierowcy. Z pewnością takie umiejscowienie reklamy sprawia, że jest ona bardzo ciekawą kreacją, zmuszającą do myślenia i promująca legalne wyjazdy oraz porozumienia ponad podziałami. Za kampanię odpowiada agencja Ogilvy.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama