Kalendarium

12-14.11.2019 · InPrint, Monachium

20-21.11.2019 · Retail Show, Warszawa

20-22.11.2019 · Fast Textile, Warszawa

11-14.02.2020 · ISE, Amsterdam

12-14.02.2019 · RemaDays, Nadarzyn

Medialne przejęcie

Grupa Agora – wydawca Gazety Wyborczej – przejęła akcje Grupy Eurozet. Oznacza to, że w posiadaniu medialnego giganta znalazła się już druga duża polska rozgłośnia radiowa – wcześniej firma posiadała już TokFM. Zakup jednak wzbudził pewne kontrowersje wśród inwestorów – w momencie ogłoszenia przejęcia mniejszościowego pakietu Eurozet, akcje Agory były warte ponad 12 zł. Szybko jednak okazało się, że ich wartość spada, o godzinie 17 osiągając wartość nawet o 10 proc. niższą, niż jeszcze godzinę wcześniej! Pomimo tego firma osiągnęła sukces, ponieważ o akcje spółki walczyło wielu przedsiębiorców PMPG Polskie Media, ZPR Media oraz Grupa Fratira – wszystkie te firmy są rynkowymi rywalami Agory. Większościowy pakiet – czyli 60 proc. akcji – trafił do SFS Ventures.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama