Kalendarium

8-11.01.2019 · Heimtextil, Frankfurt nad Menem

8-10.01.2019 · Viscom, Dusseldorf

22-24.11.2018 · Fast Textile, Warszawa

14-15.11.2018 · Retail Show, Warszawa

1-4.10.2018 · 4PrintWeek, Poznań

Medialne przejęcie

Grupa Agora – wydawca Gazety Wyborczej – przejęła akcje Grupy Eurozet. Oznacza to, że w posiadaniu medialnego giganta znalazła się już druga duża polska rozgłośnia radiowa – wcześniej firma posiadała już TokFM. Zakup jednak wzbudził pewne kontrowersje wśród inwestorów – w momencie ogłoszenia przejęcia mniejszościowego pakietu Eurozet, akcje Agory były warte ponad 12 zł. Szybko jednak okazało się, że ich wartość spada, o godzinie 17 osiągając wartość nawet o 10 proc. niższą, niż jeszcze godzinę wcześniej! Pomimo tego firma osiągnęła sukces, ponieważ o akcje spółki walczyło wielu przedsiębiorców PMPG Polskie Media, ZPR Media oraz Grupa Fratira – wszystkie te firmy są rynkowymi rywalami Agory. Większościowy pakiet – czyli 60 proc. akcji – trafił do SFS Ventures.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama