Kalendarium

10-12.01.2023 · Viscom, Düsseldorf

31.01-03.02.2023 · ISE, Barcelona

01-03.02.2023 · RemaDays, Nadarzyn

23-26.05.2023 · FESPA, Monachium

„Nastrojowe kolory Polski”. Samochodowy specjalista od emocji

© Mercede-Benz

Mercedes-Benz w ramach akcji „Nastrojowe kolory Polski” z udziałem nowego kombivana - KlasyT, chce pokazać, że codzienne bycie sobą, wśród ludzi, w zmieniającym się otoczeniu, to naprawdę cała gama emocji.

Celem akcji „Nastrojowe kolory Polski” nie jest analiza psychologicznej czy społecznej sytuacji, ale naświetlenie tematu uczuć i emocji. Siłą tego pomysłu jest prostota i uniwersalność, a jego wymiar jest symboliczny. Akcja rozpoczęła się 28 października i potrwa do 12 listopada. Za organizację akcji odpowiada agencja BBDO Warszawa, działająca w ramach globalnej struktury TeamX.

Przez najbliższe dni marka Mercedes-Benz będzie monitorować nastroje Polaków w Internecie. Obserwowane będą wszystkie platformy on-line: social media jak Facebook, Instagram, Twitter, a także miejsca dzielenia się opiniami jak blogi, fora, a nawet dyskusje toczące się przy podcastach i filmach video. Pomogą w tym nowoczesne technologie, które umożliwią precyzyjną analizę wyselekcjonowanych hasztagów, jakich używa społeczeństwo, by wyrazić, co w danym momencie czuje. Producent najnowszej Klasy T chce skupić się na pozytywnych treściach, udowadniając w ten sposób, że choć na co dzień nasza mimika bywa uboga, to wewnętrznie przeżywamy wiele. Za sprawą precyzyjnych technik analitycznych stworzona zostanie emocjonalna mapa tak aby dzień po dniu Polacy dowiadywali się, jakie uczucia zaczynają dominować w społeczeństwie.

Sekret akcji polega na ciekawej grze kolorów. Codziennie, w godz. 19-24 podświetlenie części jednego z pięter siedziby Mercedes-Benz w Warszawie, a także specjalnie przygotowanej ekspozycji z nową Klasą T w roli głównej, będzie się zmieniać, zgodnie z dominującymi nastrojami. Każdy z ośmiu kolorów ambientowego oświetlenia wnętrza modelu samochodu ma przypisany „swój nastrój”, np. szczęście to kolor żółty, relaks zieleń, a miłość i spokój oznaczone będą kolejno na czerwono lub biało. Wyniki eksperymentu można obserwować na specjalnym landing page’u i w mediach społecznościowych. Główny przekaz warto jednak śledzić na żywo z poziomu Alei Jerozolimskich w Warszawie – w czym pomogą kamery live. W pierwszy weekend akcji wyświetlanymi kolorami były zielony i biały obrazujące odpowiednio relaks i spokój.

Zmiany kolorów iluminacji można śledzić na bieżąco poprzez stronę internetową: https://www.mercedes-benz.pl/passengercars/campaigns/t-class-ambient-lights.html

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama