Reklamy OOH. Najbardziej akceptowane

Badanie przeprowadzone przez iPoster pokazuje, że ponad połowa Polaków twierdzi, że w największym stopniu akceptuje reklamy w przestrzeni miejskiej, galeriach handlowych oraz prasie. Pozostałe formy reklamy niespecjalnie podbijają ich serca i gusta.

 

© iPoster

Według badania aż 65 procent ankietowanych deklaruje, że nie lubi reklam. Postrzeganie danych typów reklam przekłada się z kolei na zachowanie konsumentów w trakcie ekspozycji na nie. Im bardziej są im przychylni, tym chętniej zapoznają się z ich przekazem. Stosunek Polaków względem reklam w dużej mierze zależy również od rodzaju nośnika. Ankietowani wskazali bowiem, że jednymi z najmniej uciążliwych i najbardziej przez nich akceptowanych są reklamy w przestrzeni miejskiej (56 procent), galeriach handlowych (53 procent) oraz prasie (53 procent wskazań). Z kolei za jedne z najbardziej irytujących uznali reklamy w aplikacjach mobilnych i mediach społecznościowych. Warto podkreślić, że osoby częściej odwiedzające galerie handlowe, mają bardziej pozytywną postawę wobec reklam niż osoby, które chodzą do nich rzadziej lub w ogóle. Można zatem wysnuć wniosek, że im większa jest decyzyjność odnośnie kontaktu z reklamą, tym większy jest stopień jej akceptacji przez Polaków. Wyniki badania iPoster pokazują, że postrzeganie danych typów reklam przekłada się w dużej mierze na zachowanie konsumentów w trakcie ekspozycji na nie. Z kreacjami w galeriach handlowych i przestrzeni miejskiej zapoznaje się niemal co piąty Polak, jeśli temat jest interesujący.

Przeprowadzone przez iPoster badanie podkreśla jak duży potencjał kryje się w reklamie OOH. Dzięki jej dynamicznemu rozwojowi i nowym technologiom pomiaru skuteczności ta gałąź reklamy będzie z roku na rok rosła w siłę.


 

następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama