Wysokie punkty wzrostu. Kamień milowy OOH

Globalne wydatki na reklamę OOH w 2023 roku osiągnęły 41,9 mld USD. Stanowi to wzrost aż o 16 procent (w porównaniu z 36,2 mld USD w 2022 roku) i przełamuje barierę 5 procent. Nawet jeśli internet nadal dominuje w tabelach wzrostu mediów, OOH stanowi obecnie 5,2 procent globalnych wydatków na reklamę.

 

Tom Goddard
© World Out of Home Organization

W 2023 roku roku w Lizbonie Tom Goddard, prezes World Out of Home Organization wyznaczył branży cel przekroczenia 5 procent i osiągnięcia zasłużonego udziału w wysokości 10 procent plus. Według własnego globalnego badania wydatków WOO w 2023 roku wszystkie główne regiony odnotowały silny wzrost, przy czym APAC wzrósł o spektakularne, bo aż o 25 procent, dzięki odbiciu po pandemii w Chinach kontynentalnych i utrzymującemu się silnemu wzrostowi w Australii o prawie 10 procent. Europa po raz pierwszy wyprzedziła Amerykę Północną, przekraczając granicę 10 mld USD, a Ameryka Łacińska i Afryka również odnotowały silny wzrost, z dużą przestrzenią do szybszego wzrostu.

 

Ranking rozwoju

Jeśli chodzi o szybko rozwijający się element cyfrowej reklamy zewnętrznej (DOOH), Europa prowadzi w tym segmencie na poziomie 40 procent, a APAC i Ameryka Północna znajdują się w połowie skali między 30a 40 punktami procentowymi. Na poziomie krajowym Australia jest liderem z 75 procentami, zaraz za nią plasuje się Wielka Brytania z 65 procentami, a Chiny, Korea Południowa i Malezja dołączają do Australii w pierwszej dziesiątce rankingu.

 

Przyszłość OOH

Rok 2024 ma przynieść dalszy dwukrotny wzrost dzięki Igrzyskom Olimpijskim, mistrzostwom Euro w piłce nożnej i około 50 procent światowej populacji idącej do urn wyborczych, co wpłynie na zwiększenie inwestycji w reklamy polityczne. Wśród głównych czynników wzrostu, są lepsze i skuteczniejsze pomiary, konsolidacja wśród właścicieli mediów oraz zwiększone inwestycje AdTech na rynku, w miarę uświadamiania sobie, że OOH jest jedynym tradycyjnym medium na świecie, którego udział rośnie wraz z internetem. Widać obiecujący i ekscytujący nowy horyzont dla segmentu OOH. Coraz więcej reklamodawców i agencji przyznaje, że OOH jest progresywnym medium, popularnym wśród konsumentów i miast, w których potrzebna infrastruktura, podnosi jakość życia w mieście.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama