Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

007 w oudoorowej akcji

Opis osoby

Billboardy reklamujące film zaczęły pojawiać się już na początku września. W tej kampanii nie zaprojektowano jednego oficjalnego plakatu, ale pojawiło się ponad dziesięć wersji billboardów przedstawiających zarówno samego Bonda, jak i agenta wraz z towarzyszącymi mu w filmie kobietami. Liczne wersje plakatów pojawiły się zarówno na nośnikach reklamowych umieszczonych np. w pobliżu kin, na wiatach przystankowych jak i również jako reklama tranzytowa. W Londynie – mieście Bonda oraz m.in. Brandford na ulice miast wyruszyły specjalne autobusy oklejone reklamowymi plakatami. Niezwykłe w billboardowej kampanii „Spectre” jest fakt, że nie tylko sam film doczekał się własnego plakatu, ale także piosenka Sama Smitha, która stała się oficjalnym utworem promującym film – pt. „Writing’s on the Wall”. Przy realizacji poprzedniej części „Skyfall”, do którego piosenkę nagrała Adele, również zaprojektowano plakaty, nie pojawiały się jednak one z taką częstotliwością jak reklamy Smitha, które widzialne były na nośnikach wszystkich angielskich ulic. Dzięki temu zabiegowi marketingowemu, utwór był długo wyczekiwanym singlem, którego premiera uzupełniła kampanię „Spectre”. 

 Niezwykłe billboardy pojawiały się także podczas premier filmowych organizowanych w poszczególnych miastach na świecie. Podczas jednego z brytyjskich pokazów, na ścianach kina wirowały podświetlane znaki 007, a w trakcie paryskiej premiery w Le Grand Rex zainstalowano dwie kilkumetrowe ściany multimedialne, na którym wyświetlono postać agenta, który w premierową noc królował nad miastem. Najbardziej zaskakującą kampanię filmu przeprowadzono jednak podczas mistrzostw F1, gdzie poszerzono ją o działania wrappingowe. W czasie tegorocznego Mexican Grand Prix brytyjska drużyna Williams F1 wystąpiła w kaskach, które opatrzone zostały logo filmu. Ta sama ekipa przyjechała bolidami na oficjalną premierę odbywającą się w Meksyku.

©007

 

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama