Adres strony:  http://www.visualcommunication.pl/pg/pl/komentarz_miesiaca/targoportacje.html

Targoportacje

Data publikacji: 25 Czerwiec 2013

Targi. To w ostatnim czasie słowo kluczowe. Nie bez przyczyny zajmują w tym numerze sporo miejsca, a i w następnym wydaniu pojawią się nie raz i nie dwa. Targi, które przeżywają swój renesans, to swoistego rodzaju ewenement współczesnej komunikacji; przestrzeń hałaśliwa i zatłoczona, gdzie ciężko o chwilę wytchnienia i odpoczynek. Wbrew wszelkim pozorom jest to jednak enklawa, gdzie mamy jedną z niewielu możliwości kontaktu i rozmowy z drugim człowiekiem, a nie z jego obrazem, głosem czy tekstem wystukanym

na klawiaturze. Bez pośrednictwa video-konferencji, e-maili, smsów, wpisów na portalach internetowych czy ewentualnie krótkich rozmów telefonicznych, które są „nośnikami kontentu”. Bez sygnałów, kodów, skrótów i obrazków. Na targi jedziemy z różnym nastawieniem, ale zawsze kończymy je bogatsi o nowe znajomości, opinie, rozmowy biznesowe czy doświadczenia. O coś, co za pośrednictwem nowych mediów jest wciąż

niemożliwe do osiągnięcia.
 

Za nami świętujące w Poznaniu swoje 40. lecie Międzynarodowe Targi Maszyn, Materiałów i Usług Poligraficznych Poligrafia oraz odbywające się w tym samym miejscu i czasie Międzynarodowe Targi Artykułów i Usług Reklamowych Euro-Reklama. Na tych ostatnich swoją czwartą edycję miały Mistrzostwa Polski w Aplikacjach Samochodowych. Działo się sporo, a i emocji było co niemiara. Kto nie był i nie widział, niech spieszy do fotorelacji „Mistrzowskie rozdanie”!

 

Zakończyły się również berlińskie targi Digital Signage Expo – jedna z największych tego typu imprez w Europie i na świecie. Do stolicy Niemiec daleko nie jest, stąd też nie dziwi, że zarówno wśród wystawców, jak i gości można było spotkać wielu rodaków. Widać, że w porównaniu do reszty świata nie mamy się czego wstydzić, a więcej o nowościach w sektorze Digital Signage prezentowanych na berlińskiej imprezie przeczytacie w kolejnym wydaniu.

Napiszemy w nim również o branżowym wydarzeniu roku – londyńskich targach FESPA, zwłaszcza, że będziemy tam na naszym stoisku, na które zapraszamy!

 

Na koniec mam dobrą wiadomość dla wszystkich twierdzących, że kumulacja branżowych imprez targowych powoduje konieczność teleportacji, aby je wszystkie odwiedzić. Otóż, naukowcom z Instytutu im. Nielsa Bohra w Uniwersytecie Kopenhaskim udało się po raz pierwszy teleportować informację za pomocą światła pomiędzy dwoma chmurami gazu. Autorzy eksperymentu zapewniają, że każde podejście do doświadczenia zakończyło się powodzeniem. Być może oznacza to, że za jakiś czas czeka nas rewolucja komunikacyjna, a problem naszej obecności w różnych częściach świata – na targach, spotkaniach czy konferencjach zostanie rozwiązany. Oczywiście w podróż zawsze będzie można zabrać świetlne wydanie Visual Communication…

 

Tymczasem już przedwakacyjnie zapraszam do lektury wersji drukowanej z wizualnymi wieściami z Polski i ze świata, jednocześnie życząc Wszystkim słonecznego odpoczynku!

« poprzedni   |   następny » « wróć