Kalendarium

01-03.02.2023 · RemaDays, Nadarzyn

23-26.05.2023 · FESPA, Monachium

05-07.09.2023 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Podsumowanie 2020 roku

© IMM

Instytut Monitorowania Mediów dokonał podsumowania roku 2020 w obszarze najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce. Ranking 2020 otwiera Onet.pl z wynikiem 58 403 cytowań, za nim uplasowało się RMF FM na poziomie 42 386 powołań, a podium zamyka stacja TVN24, do którego odnoszono się 35 260 razy. Jak podaje IMM, w zestawieniu znalazły się również kolejno dziennik Rzeczpospolita, portal Wp.pl, Gazeta Wyborcza, stacja Polsat News, Super Express, Dziennik Gazeta Prawna, serwis Interia.pl, Radio Zet, stacja TVP Info, gazeta Fakt, Money.pl oraz TVN.

W kategorii najczęściej cytowanych tytułów prasowych w roku 2020 miejsce pierwsze zajął dziennik Rzeczpospolita z wynikiem 35 085 cytowań. Wynik drugiej w kolejności Gazety Wyborczej to natomiast 26 517 wzmianek w innych mediach. Następnie kolejno w rankingu znalazł się Super Express (24 937 cytatów), Dziennik Gazeta Prawna, Fakt, Przegląd Sportowy, Puls Biznesu, tygodnik Do Rzeczy, Wprost i Gazeta Polska.

Na podium najbardziej opiniotwórczych portali internetowych 2020 roku były kolejno Onet.pl (58 403), Wp.pl (30 847) oraz Interia.pl (15 044). Dalej wśród najczęściej cytowanych tytułów znalazły się: Money.pl, wPolityce.pl, Gazeta.pl, jeden portal o mediach i reklamie - Wirtualnemedia.pl. W TOP 10 uplasowały się również portale ekonomiczno-biznesowe, takie jak Money.pl na miejscu czwartym czy Bussinessinsider.com.pl.

Najbardziej opiniotwórczą stacją roku było TVN24 (35 260 powołań). Licznie cytowano również informacje z Polsat News (25 322). Podium rankingu zamyka natomiast TVP Info z wynikiem 14 629 wzmianek. Pozostałe tytuły zestawienia to TVN, TVP1, Polsat, stacja o tematyce sportowej TVP Sport, TV Trwam, Polsat Sport oraz TV Republika.

Na podium najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych znalazło się RMF FM (42 386), Radio Zet (14 956) oraz Program Pierwszy Polskiego Radia (9 185). Następnie w raporcie za ubiegły rok znalazły się Polskie Radio 24, TOK FM, Radio Plus, Program Trzeci Polskiego Radia i Radio Maryja. Ranking zamykają natomiast dwie stacje regionalne - Radio Kraków oraz Radio Poznań.

Pełny raport IMM dostępny jest na stronie: https://www.imm.com.pl/najbardziej-opiniotworcze-media-w-polsce-2020-raport-roczny/.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama