Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Brytyjskie regulacje reklamowe

 

W połowie czerwca w Wielkiej Brytanii weszły w życie przepisy zakazujące tworzenia reklam posługujących się stereotypami płciowymi. Wprowadził je brytyjski regulator rynku reklamy - Advertising Standards Authority (ASA). Wdrożenie takich regulacji jest konsekwencją przeglądu stereotypów płciowych w reklamach przeprowadzonego przez ASA we współpracy z organizacją Committee of Advertising Practice. W trakcie tych badań znaleziono liczne dowody świadczące o tym, że szkodliwe stereotypy mogą ograniczać wybory, aspiracje i możliwości dzieci, młodzieży i dorosłych. Co więcej, tego rodzaju stereotypy mogą być wzmacniane przez reklamy pokazujące, między innymi, nierówności w umiejętnościach czy wynikach osiąganych przez osoby różnych płci. Po przeprowadzeniu odpowiednich publicznych konsultacji uznano, że należy wprowadzić rzeczone regulacje. Committee of Advertising Practice opublikowało wskazówki mogące pomóc reklamodawcom w dostosowaniu się do nowych regulacji. Nadała im postać przykładowych scenariuszy niedopuszczalnych w reklamie. Co istotne, nowe regulacje i wskazówki nie mają uniemożliwić prezentowania reklam pokazujących ludzi lub prezentujących jakiś styl życia w sposób atrakcyjny. Możliwe będzie także pokazanie w reklamie tylko kobiety lub mężczyzny, jeśli produkt jest kierowany tylko do odbiorców danej płci. Pokazuje to, że przepisy te są wyważone i mogą pozwolić na walkę z krzywdzącym postrzeganiem płci.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama