Kalendarium

17-18.09.2020 · Retail Summit, Warszawa

18-20.11.2020 · Fast Textile, Nadarzyn

24-26.11.2020 · InPrint, Milan

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

10-12.02.2021 · RemaDays, Nadarzyn

Lateks prehistorii

Data publikacji: kwiecień 2015

 

Druk może być wielkoformatowy. Dinozaury, w pewnym sensie też takie były. Z tej korelacji, nie do końca oczywistej na pierwszy rzut oka, skorzystało kanadyjskie muzeum Royal Ontario. Razem z HP zrealizowano w nim największy w Kanadzie projekt indoorowy polegający na pokryciu ścian drukami wielkoformatowymi z wizerunkami prehistorycznych gadów. Powierzchnia ekspozycyjna przedsięwzięcia wyniosła ponad 900m2.

 

Cel, jaki stawiają sobie muzealnicy to zapewnienie odwiedzającym przygód, jakie w znanym filmie o muzeum miał komik Ben Stiller. Jego bohater spędził wtedy ekscytującą noc w muzeum razem z ożywionymi eksponatami. Wizyta, podczas której goście będą czerpać korzyści wizualne i naukowe, stanowiła punkt odniesienia w całym projekcie. Kanadyjskie muzeum Royal Ontario miał tego pełną świadomość i choć nie wynajęło żadnego komika do zabawiania gości, zapewniło odwiedzającym szczególne wrażenia.

 

Nietoksyczne, gadzie wrażenia

Sprecyzujmy jednak: chodzi tu o dinozaury. Muzeum przygotowało poświęconą im wystawę pt: „Ultimate Dinosaurs: Giants from Gondwana”. Obrazy z wizerunkami prehistorycznych gadów w ich naturalnym środowisku wydrukowano cyfrowo na 120 panelach. Realizacja całego projektu zajęła zaledwie dwa tygodnie. W druku wykorzystano technologię lateksową, która pozwoliła na uzyskanie realistycznych grafik. Ważny komponent indoorowego projektu stanowiły niewątpliwe bezwonne tusze. Jedynie one znajdują zastosowanie w przypadku, gdy druki mają być oglądane we wnętrzach przez dużą widownię. Realizatorzy projektów w budynkach często „borykają” się z problemem toksyczności stosowanych chemikaliów. Przykład współpracy Royal Ontario Museum z HP pokazuje, że odpowiednie rozwiązania są możliwe do zastosowania, nawet w ekstremalnie krótkim czasie.

 

Wielkie treści w wielkiej formie

Oczywiście przy pokrytych drukami ścianach stanęły szkielety dinozaurów. „Dzięki temu jeden z gości stwierdził, że oprócz dinozaurów główną gwiazdą wystawy były grafiki” – mówi Jason Frencz, pracujący jako Project Manager Muzeum Królewskiego w Ontario.

Royal Museum to największa instytucja wystawiająca eksponaty w Kanadzie. Wykorzystuje różnorodne kanały komunikacji wizualnej, dzięki czemu pozwala utrwalić treści i rzecz jasna, zapewnia rozrywkę. Podczas wystawy „Giants from Gondwana” goście mogli oglądać wielkoformatowe grafiki, a także korzystać z interaktywnych wyświetlaczy Digital Sigange. Nazwy poszczególnych gatunków złożono z trójwymiarowych liter, natomiast szkielety oświetlono tak, by uwypuklić ich cechy gatunkowe (na przykład to, że tyranozaur miał być „złowieszczy”). Słowem – Muzeum Królewskiemu w Ontario udało się przeprowadzić encyklopedyczny, nomen‑omen, pokaz komunikacji wizualnej, za sprawą technik dobranych w odpowiedniej proporcji.

Wykorzystanie przez muzeum w jednym projekcie różnych kanałów komunikacji wizualnej (druk wielkoformatowy, wrapping, Digital Signage) pozwoliło na osiągnięcie spektakularnych rezultatów, efekt synergii wzmocnił przekaz pozostawiając u odbiorców właściwy komunikat – warto chodzić do muzeum. Przynajmniej tego w Ontario.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Targi drupa przeniesione!

Messe Düsseldorf odkłada na później wiodące międzynarodowe targi drupa i Interpack. Interpack odbędzie się teraz od 25 lutego do 3 marca 2021 roku, natomiast drupa zostanie przesunięta na 20 do 30 kwietnia 2021 roku.

Czyniąc to, Messe Düsseldorf stosuje się do zalecenia zespołu ds. zarządzania kryzysowego niemieckiego rządu, aby przy ocenie wystąpienia ryzyka podczas ważnych wydarzeń uwzględniać zasady Instytutu Roberta Kocha.

Reklama