Przyjaźń w pracy. Kampania „McDonalds. Przyjaźń od kuchni”

© McDonalds

Na znaczenie pozytywnych relacji w miejscu pracy wśród młodych pokoleń wskazuje badanie przeprowadzone przez dr Ewę Jarczewską-Gerc i agencję Research & Grow we współpracy z McDonalds Polska. Wynikiem badań jest kampania employer brandingowa pod hasłem „McDonalds. Przyjaźń od kuchni”.

 

W badaniu brali w nim udział pracownicy gastronomii w wieku 18–35 lat, a analizie poddano takie aspekty jak m.in. motywacja i potrzeby osób pracujących w tej branży. To właśnie atmosfera okazała się jednym z decydujących czynników podjęcia zatrudnienia. Jak wskazują wyniki badania tym, czego młodzi potrzebują w pracy są przede wszystkim dobre relacje ze współpracownikami (86 procent badanych), miła atmosfera w zespole (84 procent), pochwały od przełożonych (81 procent) oraz koleżanek i kolegów (78 procent). Młodzi ludzie wybierają pracę w gastronomii m.in. ze względu możliwość poznania ciekawych ludzi (77 procent). Ponadto, badanie wykazało, że pracownicy McDonalds bardziej niż inne badane osoby czują, że mogą być szczerzy z koleżankami i kolegami z pracy (74 procent vs 68 procent) i bardziej im ufają (76 procent vs 68 procent). Częściej niż inni wskazują też, że są zadowoleni z relacji z przełożonymi (79 procent vs 71 procent) i doceniają atmosferę w pracy (82 procent vs 78 procent). „Poza rodziną, często to właśnie ludzie z pracy są osobami, z którymi spędzamy najwięcej czasu. Dlatego kluczowe dla naszego ogólnego samopoczucia jest to, aby czuć się wartościową i szanowaną częścią zespołu. Potrzeba zrozumienia i wsparcia są bliskie każdemu z nas, niezależnie od wieku czy zajmowanego stanowiska. Dobry pracodawca powinien zadbać o zapewnienie pracownikom możliwości rozwoju we wspierającej atmosferze” zauważyła dr Ewa Jarczewska-Gerc, współautorka badania.

 

Przebieg kampanii

Bohaterami kampanii zostali Kris i Miki, którzy pracują w jednym z lokali sieci McDonalds. W ramach działań zaplanowano emisję spotu w telewizji, kinie i na platformach VOD. Uzupełnieniem są działania marketingowe obejmujące digital, social media i reklamę OOH. Za strategię oraz realizację kampanii odpowiada agencja DDB, a produkcję zrealizował dom produkcyjny Lucky Luciano. Planowanie i zakup mediów powierzono domowi mediowemu OMD, social media obsługuje Dentsu Creative (Isobar). Działania PR prowadzone są przez agencję 24/7Communication.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama