Kalendarium

01-03.02.2023 · RemaDays, Nadarzyn

23-26.05.2023 · FESPA, Monachium

05-07.09.2023 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Amsterdam nie chce takich turystów. Kampania „Stay Away”

© Photogenica

Amsterdam często wybierany jest jako cel podróży młodych osób szukających wrażeń czy też miejsce dla wieczorów panieńskich i kawalerskich. Kojarzy się on turystom głównie z głośną zabawą, często pełną używek. Rada miasta chce zmienić ten wizerunek na bardziej zrównoważony i przyjazny do życia.

 

Nadmierna turystyka i nieodpowiednie zachowania przyjezdnych wystawiły na próbę cierpliwość miejscowych oraz zmusiły miasto do działania. Władze Amsterdamu rozpoczęły w kwietniu kampanię pod hasłem „Stay Away”. Skierowana jest ona do Brytyjczyków w wieku 18-35 lat, ponieważ to oni mają wśród mieszkańców Holandii najgorszą turystyczną opinię. Działania reklamowe będą polegać na wyświetlaniu młodym Brytyjczykom wideo ostrzegających o karach za nieodpowiednie zachowanie i nadmierne spożywanie alkoholu, w sytuacji, gdy wpiszą w wyszukiwarkę zapytania takie jak „najtańszy hotel w Amsterdamie” czy „wieczór kawalerski Amsterdam”. Władze miasta zapowiadają, że jeżeli kampania nie osiągnie zamierzonego efektu, podejmowane będą kolejne działania. Planowane są również podobne akcje skierowane do mieszkańców innych krajów w Europie, a także samych Holendrów.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama