Kalendarium

08-12.05.2017 · FESPA, Hamburg

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe, Bruksela

10-12.10.2017 · Digital Content Expo, Berlin

18-20.10.2017 · Viscom, Düsseldorf

14-16.11.2017 · InPrint, Monachium

Reklama najbliżej ciała

Data publikacji: Luty 2013

Reklama najbliżej ciała


Guerrilla marketing przekonuje, że najlepszą przestrzenią reklamową jest ta, w której nikt się reklamy nie spodziewa. Świadczy o tym rosnąca popularność komercyjnych murali i reklam ukrytych w przestrzeni miejskiej, na chodnikach i w autobusach. Równie doskonałą przestrzenią reklamową może być też ludzkie ciało.


Tekst: Dorota Bidzińska (Marketing przy Kawie)

 

Coraz popularniejsze stają się firmy wynajmujące modelki, które z własnego ciała czynią billboardy reklamowe. Piękne kobiety, na których ciałach wymalowano logo firmy, przyciągają wzrok podczas eventów: witają gości, roznoszą napoje, pozują do zdjęć.

 

Reklama do wynajęcia

 

Jedną z firm, w których można wynająć takie promotorki, jest World of Margarita Margarity Dominguez. Młoda kobieta, pianistka koncertująca m.in. w Carnegie Hall, widząc, że pomalowane ciała modelek przykuwają uwagę, postanowiła wykorzystać potencjał bodypaintingu do działalności reklamowej. Pierwszym projektem World of Margarita była impreza urodzinowa koszykarza Imana Shumperta, gdzie Dominguez zaprezentowała się wraz z innymi modelkami pomalowana w barwy klubowe New York Knicks, ale też z naniesionymi logotypami kilku firm.

 

Sztuka na wyciągnięcie ręki

 

Malowane na ciele reklamy to nie tylko nazwy marek i ich znaki graficzne. Wielu twórców kreatywnie wykorzystuje tę formę sztuki, tworząc wysublimowane formy. Najbardziej popularnym artystą w tej dziedzinie jest Guido Daniele, po którego prace sięgają twórcy wielu kampanii reklamowych. Jego kompozycje złożone z pomalowanych dłoni, reklamujące operatora telefonii AT&T, przedstawiają krajobrazy i charakterystyczne motywy z całego świata. Z kolei w kampanii WWF pod hasłem „Give a hand to wildlife” pomalowane ludzkie dłonie odgrywały dzikie zwierzęta. Bodypainting jest obecny również w kampaniach społecznych, jak np. Breast Cancer Foundation Singapore, gdzie kształt kobiecej piersi przenika się z wizualizacjami najczęstszych powodów zmartwień dzisiejszych perfekcjonistek (problemy z cerą, niesforne włosy, nieidealna sylwetka). Całość wykreowanej przez agencję DDB reklamy dobitnie przypomina odbiorczyniom o tym, jak dalece istotniejszą kwestią jest badanie piersi. Kreacje Andy Yang Soo Kit zdobyły w tym roku brązową nagrodę Clio w kategorii reklama drukowana.

 

Kształt biustu został wykorzystany do stworzenia oryginalnych obrazków w kampanii społecznej Breast Cancer Foundation Singapore. Hasłem towarzyszącym kampanii był slogan: „Czy masz obsesję na punkcie właściwych rzeczy?”.

 

Naga rzeczywistość

 

Wydawałoby się, że nagość już spowszedniała i nie robi dziś prawie na nikim większego wrażenia. Mimo wszystko jednak widok ciała przyciąga i niepokoi. Od wizerunku naniesionego na taki nośnik trudno oderwać wzrok. Ludzkie ciało razem z naniesionym na nie obrazem staje się spójnym komunikatem, który skupia na sobie uwagę i wzbudza emocje. Wiedzą o tym artyści i performerzy; nie tylko Rihanna, znana z zamiłowania do bodypaintingu, pokryła swoją skórę lśniącą farbą w teledysku „Umbrella”. Bodypainting odgrywa także ważną rolę w teledysku Gotye i Kimbry. Zadanie kolorystycznego stopienia ciał wokalistów z tłem sceny zrealizowała australijska artystka Emma Hack. Coraz śmielej przyznaje się do takiej wiedzy także reklama. Zrozumiałe jednak, że im częściej ta ostatnia będzie sięgała do bodypaintingu, tym bardziej liczyć się będzie pomysłowe wykorzystanie tej nieoczywistej formy.

 

Źródło: www.marketing-news.pl

Redakcja: PACKAGING POLSKA

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Zwrot afektywny

Od dłuższego już czasu, a dokładnie od lat 90. XX wieku, współczesna filozofia oraz antropologia kultury mówi nam, że żyjemy w czasach afektywnego zwrotu. Tak więc w centrum uwagi stawiamy emocje, odczucia, uczucia, doznania… Czynimy tak również na łamach VISUAL COMMUNICATION, pytając m.in. o skuteczność kampanii społecznych i możliwości ich oddziaływania.

Reklama