Kalendarium

17-18.09.2020 · Retail Summit, Warszawa

18-20.11.2020 · Fast Textile, Nadarzyn

24-26.11.2020 · InPrint, Milan

12-14.01.2021 · Viscom, Düsseldorf

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

Plastik ma się dobrze

Data publikacji: listopad 2013

„Po kilku latach stagnacji w tym roku obserwujemy w Unii Europejskiej powolny wzrost popytu” – tak o rynku komunikacji wizualnej wypowiada się Peter Kelly, dyrektor marketingu i sprzedaży w Polycasa. To oddział brytyjskiej firmy Quinn Manufacturing Group, specjalizujący się w produkcji tworzyw sztucznych.

 

VISUAL COMMUNICATION: Jak ocenia Pan europejski i światowy rynek komunikacji wizualnej?

 

© Polycasa

W ofercie Polycasa znajduje się wiele materiałów dla komunikacji wizualnej, m.in. płyty akrylowe, kopoliestrowe i polistyrenowe.

PK: Sądzę, że zmienia się on bardzo szybko pod względem stosowanych materiałów. Powodem tego są zmiany zachodzące w technologii oraz sytuacja na rynkach zbytu, zwłaszcza jeśli chodzi o poziom cen. Coraz częstsze wykorzystywanie w komunikacji wizualnej zadrukowanych tekstyliów stanowi uzupełnienie dla powszechnie używanych materiałów przezroczystych, jak płyty akrylowe. Rosnąca popularność oświetlenia LED pozwala stosować cieńsze materiały niż kiedyś. W dodatku metody druku cyfrowego stwarzają nowe możliwości w projektowaniu.

 

VC: Tak jest teraz. A jaka przyszłość czeka komunikację wizualną?

 

PK: Po kilku latach stagnacji w tym roku obserwujemy w Unii Europejskiej powolny wzrost popytu. W skali światowej zapotrzebowanie rośnie bardzo szybko na rynkach wschodzących.

 

VC: Jak ocenia Pan pozycję Polycasa na polskim rynku?

 

PK: Polycasa to jeden z wiodących dostawców dla polskiego rynku komunikacji wizualnej. Posiadamy szeroki asortyment dobrej jakości produktów, natychmiastowy serwis i silne kontakty z czołowymi dystrybutorami. Zamierzamy zwiększyć naszą aktywność w Polsce na przestrzeni kolejnych lat.

 

VC: W jaki sposób komunikujecie się z polskim rynkiem? Bezpośrednio czy pośrednio?

 

PK: Komunikacja przebiega przeważnie za pośrednictwem naszych partnerów w zakresie dystrybucji.

 

VC: Które produkty Polycasa są przeznaczone dla sektora komunikacji wizualnej?

 

PK: W komunikacji wizualnej najczęściej wykorzystywane są materiały akrylowe CAST, płyty z akrylu ekstrudowanego (XT), kopoliestrów (PETG) oraz polistyrenu udarowego (HIPS). Kolekcja Polycasa CAST obejmuje różnorodne kolorowe materiały w wersji nieprzezroczystej, opalizującej, transparentnej i przepuszczającej światło. To idealne produkty do znakowania i reklamy. W serii CAST znajduje się także kilka materiałów przygotowanych specjalnie do nietypowych zastosowań, na przykład CAST Vision do prezentacji audiowizualnych, w trzech rodzajach: CAST Vision Front, CAST Vision Rear i CAST Vision Through. Z kolei materiał CAST Optima do podświetleń posiada unikatowe właściwości, dzięki którym wymagane natężenie światła można osiągnąć przy zastosowaniu mniejszej liczby lamp LED-owych. Nasza kolejna propozycja to CAST Lumina. Przy podświetleniu krawędziowym światło jest równomiernie rozpraszane na całej powierzchni płyty. To idealne rozwiązanie do wąskich opraw z wbudowanymi lampami LED-owymi. Mamy także w ofercie matowy, antyrefleksyjny materiał CAST Design, dostępny w bogatej palecie barw. Jeśli chodzi o akryl ekstrudowany, korzysta się z niego zwłaszcza przy produkcji dużych serii oznakowań i ekspozytorów, a także przy aranżacji sklepów. Z kolei kopoliester PETG jest często stosowany przy skomplikowanych kształtach wymagających termoformowania, na przykład w przypadku reklamy piwa. HIPS natomiast stosuje się między innymi do druku oznakowań i ekspozytorów.

 

VC: A które spośród tych produktów są najważniejsze dla Polycasa?

 

PK: Najistotniejszymi produktami są materiały akrylowe CAST, płyty z akrylu ekstrudowanego oraz PETG.

 

VC: Kim są klienci Polycasa? Jaka jest Wasza grupa docelowa?

 

PK: Posiadamy centra obsługi klientów w belgijskim Geel i słowackiej Żylinie, skąd obsługujemy cały rynek Europy Zachodniej i Wschodniej. Polycasa wspiera swoich dystrybutorów, a także dużych klientów przemysłowych, producentów i firmy zajmujące się termoformowaniem tworzyw sztucznych.

 

VC: Klienci z którego segmentu rynku komunikacji wizualnej są dla Was najważniejsi?

 

PK: Kluczowymi odbiorcami są producenci oznakowań, materiałów POS i ekspozytorów.

 

VC: Pomówmy jeszcze o przyszłości. Proszę nam zdradzić, jakie są plany i cele Polycasa na kolejny rok.

 

PK: Zamierzamy wprowadzić nowe produkty w ramach naszej strategii innowacyjności. Chcemy skorzystać z prognozowanego wzrostu ekonomicznego na rynkach, które wracają do formy po kryzysie ekonomicznym.

 

VC: Dziękujemy bardzo za rozmowę!

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Targi drupa przeniesione!

Messe Düsseldorf odkłada na później wiodące międzynarodowe targi drupa i Interpack. Interpack odbędzie się teraz od 25 lutego do 3 marca 2021 roku, natomiast drupa zostanie przesunięta na 20 do 30 kwietnia 2021 roku.

Czyniąc to, Messe Düsseldorf stosuje się do zalecenia zespołu ds. zarządzania kryzysowego niemieckiego rządu, aby przy ocenie wystąpienia ryzyka podczas ważnych wydarzeń uwzględniać zasady Instytutu Roberta Kocha.

Reklama