Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Spadek 71% w reklamie zewnętrznej

W pierwszym półroczu 2020 roku wartość sprzedaży reklamy zewnętrznej wyniosła 146,8 milionów, czyli o 44,5 procenta mniej niż w roku poprzednim.

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej opublikowała raport wielkości sprzedaży reklamy zewnętrznej w Polsce (OOH, DOOH,Tranzyt) w drugim kwartale 2020 roku, która wyniosła 46,5 milionów złotych. Wynik ten oznacza spadek o ponad 71 procent w porównaniu do tego samego okresu w roku 2019. W pierwszym półroczu 2020 roku wartość sprzedaży reklamy zewnętrznej wyniosła 146,8 milionów, czyli o 44,5 procenta mniej niż w roku poprzednim. Raport ten jest dowodem na to, w jak trudnej sytuacji spowodowanej restrykcjami rządowymi znalazła się branża reklamowa, dla której nieczynne galerie handlowe, kina, lokale usługowe, odwołane koncerty i imprezy sportowe a także zamknięte granice i spowolnienie ruchu w przestrzeni publicznej przełożyły się na brak kampanii reklamowych w kwietniu i maju, w szczególnie w sektorach „czas wolny”, „podróże i turystyka”, „żywność” oraz „media”.

Pomimo mało pozytywnych wyników w dwóch pierwszych kwartałach, IGRZ zakłada poprawę sytuacji w trzecim kwartale tego roku. Choć wzrost ten będzie stopniowy, to rozpoczynające się akcje reklamowe wróżą obiecującą perspektywę. Według statystyk, w czwartym kwartale branża reklamowa będzie powoli wracać do normy, na co wskazuje rosnąca oglądalność reklam OOH oraz zwiększona aktywność największych reklamodawców. Szacuje się, że przy dobrych wiatrach, branża Out Of Home uzyska poziom 70 procent sprzedaży z roku 2019.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama