Kalendarium

17-18.09.2020 · Retail Summit, Warszawa

18-20.11.2020 · Fast Textile, Nadarzyn

24-26.11.2020 · InPrint, Milan

12-14.01.2021 · Viscom, Düsseldorf

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

Spadek 71% w reklamie zewnętrznej

W pierwszym półroczu 2020 roku wartość sprzedaży reklamy zewnętrznej wyniosła 146,8 milionów, czyli o 44,5 procenta mniej niż w roku poprzednim.

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej opublikowała raport wielkości sprzedaży reklamy zewnętrznej w Polsce (OOH, DOOH,Tranzyt) w drugim kwartale 2020 roku, która wyniosła 46,5 milionów złotych. Wynik ten oznacza spadek o ponad 71 procent w porównaniu do tego samego okresu w roku 2019. W pierwszym półroczu 2020 roku wartość sprzedaży reklamy zewnętrznej wyniosła 146,8 milionów, czyli o 44,5 procenta mniej niż w roku poprzednim. Raport ten jest dowodem na to, w jak trudnej sytuacji spowodowanej restrykcjami rządowymi znalazła się branża reklamowa, dla której nieczynne galerie handlowe, kina, lokale usługowe, odwołane koncerty i imprezy sportowe a także zamknięte granice i spowolnienie ruchu w przestrzeni publicznej przełożyły się na brak kampanii reklamowych w kwietniu i maju, w szczególnie w sektorach „czas wolny”, „podróże i turystyka”, „żywność” oraz „media”.

Pomimo mało pozytywnych wyników w dwóch pierwszych kwartałach, IGRZ zakłada poprawę sytuacji w trzecim kwartale tego roku. Choć wzrost ten będzie stopniowy, to rozpoczynające się akcje reklamowe wróżą obiecującą perspektywę. Według statystyk, w czwartym kwartale branża reklamowa będzie powoli wracać do normy, na co wskazuje rosnąca oglądalność reklam OOH oraz zwiększona aktywność największych reklamodawców. Szacuje się, że przy dobrych wiatrach, branża Out Of Home uzyska poziom 70 procent sprzedaży z roku 2019.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Targi drupa przeniesione!

Messe Düsseldorf odkłada na później wiodące międzynarodowe targi drupa i Interpack. Interpack odbędzie się teraz od 25 lutego do 3 marca 2021 roku, natomiast drupa zostanie przesunięta na 20 do 30 kwietnia 2021 roku.

Czyniąc to, Messe Düsseldorf stosuje się do zalecenia zespołu ds. zarządzania kryzysowego niemieckiego rządu, aby przy ocenie wystąpienia ryzyka podczas ważnych wydarzeń uwzględniać zasady Instytutu Roberta Kocha.

Reklama