Szukać skutecznie

Data publikacji: Czerwiec 2013

Tekst: Beata Jaroszewska

Serwisy stockowe mogą stanowić nieocenioną pomoc w planowaniu kampanii outdoorowych. Jak szukać odpowiednich zdjęć oraz na co zwrócić uwagę?  

Kampanie outdoorowe to jeden z najbardziej popularnych kanałów dotarcia do odbiorców w Polsce. Specyfika medium sprawia, że tego typu działania mają masowy zasięg, ponieważ oddziaływują na każdego, kto porusza się po mieście. Do ich niewątpliwych zalet należy także wielokrotny kontakt z kreacją i przekazem reklamowym oraz brak konieczności zaangażowania odbiorcy. Aby być w zasięgu nie musimy przecież kupować magazynów czy przeglądać konkretnych witryn w internecie. Dlatego też, w skutecznych kampaniach zewnętrznych, tak istotny jest przemyślany wybór odpowiednich zdjęć.

Jak wybrać odpowiednie zdjęcia?

W ofertach banków zdjęć znajdują się miliony plików. Jak więc znaleźć te, które będą nam odpowiadać najbardziej? Tu z pomocą przyjdzie sam interfejs banku zdjęć – im bardziej zawansowany i szczegółowy, tym większa efektywność wyszukiwania. Zwracajmy uwagę, aby wyszukiwarka zdjęć, miała zaawansowane funkcje, segregujące rezultaty pod kątem tematyki, rozmiarów, kolorów, ale przede wszystkim kontekstu, tak jak to jest chociażby w banku zdjęć Fotolia. Dzięki temu, wyszukiwarka wybierając i łącząc ze sobą poszczególne słowa kluczowe, poda nam również sugestie obrazów, tak aby w maksymalnie prosty i szybki sposób odnaleźć dokładnie to, czego szukamy. Wygodnym rozwiązaniem jest również zaznaczanie limitu cenowego.

Aspekty techniczne

Szukając zdjęć do kampanii należy pamiętać o kwestiach technicznych. Jeżeli dane zdjęcie nam się podoba to musimy zwrócić uwagę przede wszystkim na jego rozmiar. W przypadku Fotolii będą to pliki o rozmiarach XL a nawet XXL. Pamiętajmy również o doborze kolorystki. Ważne jest, aby unikać ciemnych zdjęć w ciepłych miesiącach wiosenno-letnich, ponieważ duża ekspozycja na słońce może sprawić, że kolory wyblakną, psując zamierzony efekt. I odwrotnie zimą, jasne, pastelowe odcienie stracą na jakości będąc narażonymi na wilgoć, ulewy, gradobicia czy opady śniegu. Należy zwrócić uwagę również na fakt, że każde zdjęcie lepiej prezentuje się na nośnikach winylowych, niż na papierowych. Dlatego też, duża ilość szczegółów czy kontrastujące kolory sprawdzą się zdecydowanie lepiej na winylu.

Szeroki wybór zdjęć

Fotolia ma w swojej ofercie obecnie ponad 22 miliony plików. Tak rozległa baza zdjęć gwarantuje dużą różnorodność zarówno pod kątem tematyki, charakteru jak i ceny, która jest istotnym czynnikiem przy wyborze zdjęć i grafik do kampanii reklamowych. Zdjęcia mogą tu znaleźć zarówno duże korporacje przygotowujące kampanie o zasięgu globalnym, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa, które chcą wypromować swoje usługi czy produkty lokalnie. Ponadto, to co wyróżnia Fotolię na tle innych banków zdjęć to fakt, że wszystkie nasze obrazy są objęte licencją royalty free. I można je wykorzystywać bez limitów ilości kopii (nakładu/wyświetleń), czasu oraz terytorium geograficznego.

Autorka jest Dyrektorem Operacyjnym Fotolia na Polskę.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama