Kalendarium

12-14.11.2019 · InPrint, Monachium

20-21.11.2019 · Retail Show, Warszawa

20-22.11.2019 · Fast Textile, Warszawa

11-14.02.2020 · ISE, Amsterdam

12-14.02.2019 · RemaDays, Nadarzyn

Dr Pepper i wrapping

Każdy z nas widział kiedyś samochód lub ciężarówkę z logo Red Bulla czy Coca Coli. Przez całe lato pojawiają się one na festiwalach, koncertach, ale i ulicach. Dla właścicieli aut jest to sposób na zarobek. Ten pomysł przyszedł też do głowy 17-letniej Susan Miller, która właśnie szukała pracy, po tym, jak niedawno ukończyła szkołę. Więc kiedy otrzymała SMS od firmy Dr Pepper-Snapple, w którym oferowano zapłatę za oklejenie samochodu reklamami, kobieta była oczywiście zainteresowana. Kilka dni później otrzymała dużą paczkę pocztą. Ku swojemu zdziwieniu znalazła w niej czek z banku na 2500 dolarów. Zgodnie z instrukcjami musiała zdeponować czek – następnie przekazać połowę sumy agentowi zajmującemu się wrappingiem samochodów, a resztę zatrzymać dla siebie. Brzmiało to jak łatwe pieniądze: od 200 do 500 USD miesięcznie, za oklejenie samochodu naklejkami. Wtedy Dr Pepper- Snapple wydał ostrzeżenie, że ta oferta to oszustwo, gdyż nie prowadzi akcji umieszczania reklam na samochodach. Okazało się, że przesłany czek nie był prawdziwym czekiem z banku, ale podrobionym dokumentem, którego zdeponowanie byłoby równoznaczne z zaciągnięciem długu, który należałoby później spłacić. Z pewnością była to prawdziwa lekcja życia dla młodej Amerykanki.

następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama