Kalendarium

01-03.02.2023 · RemaDays, Nadarzyn

23-26.05.2023 · FESPA, Monachium

05-07.09.2023 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Ekologiczne ostrzeżenia pogodowe. Informacyjna kampania społeczna

© Screen Network

Fioletowe tło, burzowa chmurka. Zamiast opadów wypadają sztućce, kubki, reklamówki. 5 czerwca, w Światowy Dzień Środowiska, w wielu dużych miastach w Polsce rozpoczęła się informacyjno-edukacyjna kampania społeczna mająca zwrócić uwagę na problem mikroplastiku obecnego w środowisku.

 

Kampania została zorganizowana przez organizację UNEP/GRID-Warszawa w związku z wynikami badań Chińskiej Akademii Nauk, które dowiodły, że mikroplastik w deszczu negatywnie wpływa na zdrowie człowieka i zwiększa ryzyko wielu chorób. Hasłem przewodnim akcji jest ,,#BeatPlasticPollution”.

 

,,Przelotne opady mikroplastiku”

W ramach kampanii emitowane są animowane spoty. W górnej części ekranu umieszczone są informacje o pogodzie, na bieżąco synchronizowane wraz ze zmieniającymi się warunkami atmosferycznymi. Nie są to jednak zwykłe komunikaty - alerty pogodowe ostrzegają przed ,,opadami mikroplastiku”. W takim wypadku z symbolu chmurki na środku ekranu spadają deszcze produktów i opakowań tradycyjnie produkowanych z tworzyw sztucznych. Znajdują się one też na drugim planie, pas różowych symboli subtelnie wkomponowany w fioletowe tło. Po zmianie obrazu wyświetlane są treści dotyczące skutków niewłaściwego zarządzania tworzywami sztucznymi. Spoty można zobaczyć na wielkoformatowych telebimach i kurtynach LED, ekranach w galeriach handlowych, siłowniach, dworcach kolejowych, lotniskach, przystankach i środkach komunikacji miejskiej. Wspierają ją Screen Network i AMS, firmy będące właścicielami ekranów DOOH.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama