Ekologiczne ostrzeżenia pogodowe. Informacyjna kampania społeczna

© Screen Network

Fioletowe tło, burzowa chmurka. Zamiast opadów wypadają sztućce, kubki, reklamówki. 5 czerwca, w Światowy Dzień Środowiska, w wielu dużych miastach w Polsce rozpoczęła się informacyjno-edukacyjna kampania społeczna mająca zwrócić uwagę na problem mikroplastiku obecnego w środowisku.

 

Kampania została zorganizowana przez organizację UNEP/GRID-Warszawa w związku z wynikami badań Chińskiej Akademii Nauk, które dowiodły, że mikroplastik w deszczu negatywnie wpływa na zdrowie człowieka i zwiększa ryzyko wielu chorób. Hasłem przewodnim akcji jest ,,#BeatPlasticPollution”.

 

,,Przelotne opady mikroplastiku”

W ramach kampanii emitowane są animowane spoty. W górnej części ekranu umieszczone są informacje o pogodzie, na bieżąco synchronizowane wraz ze zmieniającymi się warunkami atmosferycznymi. Nie są to jednak zwykłe komunikaty - alerty pogodowe ostrzegają przed ,,opadami mikroplastiku”. W takim wypadku z symbolu chmurki na środku ekranu spadają deszcze produktów i opakowań tradycyjnie produkowanych z tworzyw sztucznych. Znajdują się one też na drugim planie, pas różowych symboli subtelnie wkomponowany w fioletowe tło. Po zmianie obrazu wyświetlane są treści dotyczące skutków niewłaściwego zarządzania tworzywami sztucznymi. Spoty można zobaczyć na wielkoformatowych telebimach i kurtynach LED, ekranach w galeriach handlowych, siłowniach, dworcach kolejowych, lotniskach, przystankach i środkach komunikacji miejskiej. Wspierają ją Screen Network i AMS, firmy będące właścicielami ekranów DOOH.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama