Kalendarium

12-14.11.2019 · InPrint, Monachium

20-21.11.2019 · Retail Show, Warszawa

20-22.11.2019 · Fast Textile, Warszawa

11-14.02.2020 · ISE, Amsterdam

12-14.02.2019 · RemaDays, Nadarzyn

Tunelowa reklama

 

Reklama potrafi być niezwykle spektakularna, jednak aby skutecznie zwrócić uwagę odbiorców potrzebne są coraz ciekawsze pomysły. Szczególnie w kwestii reklamy outdoorowej. Okazuje się jednak, że są tacy, którzy wiedzą, w jaki sposób rzucić się w oczy. Popularna szkocka marka Hendricks Gin postanowiła w nietypowy sposób wypromować swój flagowy trunek – na ścianach i podłodze tunelu stacji Kings Cross w Londynie pojawiły się pachnące ogórkiem i różami grafiki oraz napisy w charakterystycznych dla brandu wiktoriańskich motywach. Trzeba przyznać, że wejście do tak udekorowanego tunelu robi wielkie wrażenie na odbiorcach i zdaje się przenosić ich do zupełnie innego świata. To nie pierwsza taka niekonwencjonalna promocja marki Hendricks Gin w londyńskim metrze, ale niewątpliwie najbardziej okazała. Firma bowiem wykorzystała ponad siedemdziesięciometrową podłogę oraz ściany tunelu na stacji Kings Cross i umieściła tam niezwykłe plakaty w charakterystycznych dla brandu wiktoriańskich motywach. Nawet jeśli przechodzący byli wpatrzeni w swoje komórki i ignorowali wywieszone wokół reklamy, z pewnością poczuli zapach ogórka i róż, który jest charakterystyczny dla marki. Co ciekawe, wydzielały go billboardy.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama