Kalendarium

12-14.11.2019 · InPrint, Monachium

20-21.11.2019 · Retail Show, Warszawa

20-22.11.2019 · Fast Textile, Warszawa

11-14.02.2020 · ISE, Amsterdam

12-14.02.2019 · RemaDays, Nadarzyn

Dając do myślenia

Lato to czas wzmożonych wyjazdów i łączących się z tym niebezpieczeństw na drodze. Z kolei reklama zewnętrzna to doskonałe medium do przekazywania różnego rodzaju kreatywnych komunikatów i przestrzegania ludzi przed zagrożeniami. Polska Policja wraz z firmą Screen Network uruchomiły akcję, która ma zwiększyć poziom bezpieczeństwa na polskich drogach. Zachęca ona kierowców do zmniejszenia prędkości prowadzonych pojazdów. Codziennie na nośnikach digital signage wyświetlana jest mapa wypadków drogowych ze skutkiem śmiertelnym. Uaktualnia się ją za pomocą danych przekazywanych z Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji. Przez wakacje mapa wypadków drogowych ze skutkiem śmiertelnym wyświetlana była na ponad dwudziestu tysiącach ekranów digital signage. Aktualizowano ją na bieżąco. Decydując się na takie rozwiązanie postanowiono skorzystać z tego, że tabele czy porównania nie zawsze przemawiają do wyobraźni kierowców i pieszych. Być może w ten sposób uda się zmobilizować uczestników ruchu drogowego do ostrożności. Warto zaznaczyć, że z każdym dniem lata mapa stawała się coraz mniej przejrzysta, ponieważ przybywały na niej nowe punkty. Pod każdym z nich kryje się ludzki dramat. Być może tego rodzaju komunikat swoją wymownością dotrze do odbiorców. Ma on jednak swoje minusy. W świecie, w którym ważna jest atrakcyjność komunikatów wizualnych, skromny przekaz policji, pozbawiony atrakcyjnych grafik może zostać niezauważony przez kierowców.

następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama