Kalendarium

08-12.05.2017 · FESPA, Hamburg

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe, Bruksela

10-12.10.2017 · Digital Content Expo, Berlin

18-20.10.2017 · Viscom, Düsseldorf

14-16.11.2017 · InPrint, Monachium

W blasku reflektorów - Magia eventu

Data publikacji: styczeń 2017

Na co dzień jesteśmy otoczeni tysiącami obrazów. Mają one różne zadania i dlatego w różnym stopniu docierają do nas ich treści. Istnieje jednak pewien bardzo specyficzny rodzaj odbioru contentu, nastawiony na maksymalizowanie dotarcia do naszych umysłów – wydarzenie specjalne, czyli event.

 

Autor: Monika Wasilewska, PRO4MEDIA

 

Dlaczego właśnie ten sposób zapewnia najwyższy stopień przyswajalności treści? Głównie dlatego, że dokładnie i wyłącznie w tym celu zapraszamy odbiorców na event i wyraźnie to komunikujemy. Wprowadzając nowy produkt, analizując współpracę z klientami czy wręczając nagrody, zwracamy uwagę odbiorców bezpośrednio w stronę danego produktu, zwycięzców czy naszej wspólnej drogi. Cokolwiek to jest, ma pełne skupienie i błyszczy w świetle reflektorów. Zainteresowanie naszych odbiorców jest przez chwilę – tę najbardziej wartościową chwilę – skoncentrowane wyłącznie na tym, co pokazujemy.

 

Kreacja przeżycia

Właśnie ten moment jest najbardziej cenny i wokół niego skupia się cała magia. Jak uzyskać efekt pełnego zaangażowania? To pytanie towarzyszy każdemu organizatorowi eventu. W ślad za nim natychmiast przychodzi myśl – to musi być coś, czego nasz odbiorca jeszcze nigdy nie widział i nie przeżył. Bo główne zadanie eventu to właśnie przeżycie – osobiste doświadczenie treści. Ale jak to uzyskać w praktyce? To jednocześnie skomplikowane i bardzo proste – aby zaprojektować przeżycie, musimy zadziałać na zmysły. Dlaczego skomplikowane? Bo trudno przebić się przez tak ogromną ilość bodźców, jaką odbieramy każdego dnia... Dlaczego proste? Bo kreatywność człowieka jest nieograniczona, a świat dysponuje potężną liczbą narzędzi poruszających nasze zmysły. Tu wracamy do punktu wyjścia, ponieważ to, co najczęściej nas porusza, przychodzi przez nasze oczy. Myślimy obrazami i obrazy zapamiętujemy. I to jest pole, które mimo ogromnej eksploatacji nadal ma największy potencjał. Wizualna oprawa eventu to coś, co zapamiętamy najdłużej, bo takie momenty jak wejście do perfekcyjnie przygotowanej sali lub wystartowanie show dotyczą każdego odbiorcy osobiście. Stanowią chwilę, w której każda osoba wie, że zostało dla niej przygotowane coś wyjątkowego, specjalnego, co ma miejsce wyłącznie tu i teraz.

 

Wizualne zachwycenie

Jakimi narzędziami dysponujemy, aby wywołać taki efekt? Istnieje wiele możliwości, zarówno bardziej standardowych, opartych na budowanych scenograficznie „jednorazowych“ rozwiązaniach, jak i technologicznie zaawansowanych systemach dedykowanych eventowi, gdzie za pomocą oświetlenia i multimediów możemy tworzyć miliony efektów.

Statyczne aranżacje, z ekranem klasycznie ustawionym w centralnej części, są najczęściej stosowanym sposobem prezentacji. Potęgujemy je poprzez rozproszenie nośników wizualnych w różnych miejscach w sali. Największych doznań dostarczymy, otaczając widzów obrazem z każdej strony. Tu świetnie sprawdzi się projekcja, bo daje wielkie możliwości pracy z powierzchnią zastaną lub możliwą do stworzenia w lokalizacji. Podobnie może zostać użyte rozwiązanie oparte na ekranach LED-owych, potocznie zwanych diodą. One też są ustawiane w formie jednego „kawałka“ obrazu, ale ponieważ budowane są z modułów, doskonale sprawdzą się jako elementy złożonych instalacji, tworząc przeróżne konfiguracje głębi i wielkości. Co więcej, zapewniają bardziej zaskakujące efekty, ponieważ obraz może się fizycznie łączyć z mniejszych elementów lub dzielić na różne części, pomiędzy którymi będą poruszać się prowadzący, artyści czy uczestnicy. To nie koniec zabaw – wizualnie możemy stworzyć wiele płaszczyzn i planów, optycznie zmieniając wielkość i kształt miejsca. Pozostawiając widzów w tym samym punkcie obserwacji, możemy poprzez mapowanie w 3D (zarówno na zewnątrz budynków, jak i obiektów we wnętrzach czy specjalnie w tym celu zaprojektowanych elementów scenografii) dać wrażenie zmiany pozycji i ruchu w przestrzeni. To rozwiązanie idealne dla premier i prezentacji produktów, brandów czy historii.

 

Pochwycić i oczarować

Nie tylko obraz płynący z ekranu ma znaczenie dla odbioru eventu. Należy zadbać o samo miejsce, nadając mu klimat odpowiadający specyfice wydarzenia. Ogólne oświetlenie sali czy wydobycie ciekawych architektonicznie elementów mają ogromne znaczenie. W ten sposób ubierzemy wnętrze i przygotujemy kolejny punkt widokowy, dzięki któremu przestrzeń zmieni swój charakter na tę specjalną okazję. A teraz wróćmy do zmysłów – dołóżmy do tego dźwięk skrojonej na miarę muzyki, wprowadźmy smaki potraw i otulmy miejsce zapachem.

I w całym tym entourage’u dajmy naszemu odbiorcy nasycić się wrażeniami. Na pewno tego nie zapomni.

http://pro4media.pl/

 

następny » « wróć

Komentarz miesiąca

2017: kolejne nowe otwarcie

Kończymy stary rok i dynamicznie wchodzimy w nowy! Mamy nadzieję – Drodzy Czytelnicy – że VISUAL COMMUNICATION towarzyszył Wam w roku ubiegłym i będzie Wam towarzyszył w roku 2017. Nieustająco nie tylko pozostajemy na tropach najnowszych rozwiązań technologicznych, lecz również analizujemy tajniki komunikacji wizualnej w sferze języka reklamy...

Reklama