Kalendarium

12-14.11.2019 · InPrint, Monachium

20-21.11.2019 · Retail Show, Warszawa

20-22.11.2019 · Fast Textile, Warszawa

11-14.02.2020 · ISE, Amsterdam

12-14.02.2019 · RemaDays, Nadarzyn

Art x Technology

Oparta na połączeniu designu i estetyki, marka technologiczna OPPO połączyła siły z uznanym japońskim architektem Kengo Kumą, aby stworzyć dużą instalację zewnętrzną zatytułowaną „Bamboo (竹) Ring: Weaving into Lightness”, zainstalowaną w Ogrodzie Johna Madejskiego w Muzeum V&A na czas trwania London Design Festiwal. Centrum projektowe OPPO London znane jest z pasji do integrowania technologii i materiałów naturalnych. Zastosowanie zarówno bambusa, jak i włókna węglowego w instalacji pozwala stworzyć dzieło pasujące do otaczającego ją krajobrazu. OPPO lubi przesuwać granice w innowacyjnym designie, aby użytkownicy mogli cieszyć się pięknem technologii, nowych materiałów, form i środowisk. Instalacja, zatytułowana Essence of Discovery, została zainspirowana badaniami nad granicami projektowania. Jednym z głównych celów OPPO London Design Centre jest zbadanie przyszłości projektowania i technologii oraz tego, w jaki sposób można wnosić wartość dodaną do codziennego życia przez technikę. Instalacja ta ma pomóc pobudzić wyobraźnię ludzi i wzbudzić entuzjazm w zakresie najnowocześniejszego projektowania. Pokazuje możliwości osiągnięcia bardziej harmonijnej relacji między ludźmi a technologią oraz analizuje sztukę tworzenia produktów, które łączą piękno, inteligencję i wrażliwość materiałową. Dzięki eksperymentalnemu projektowi OPPO London Design Centre będzie kontynuować eksplorację nowych obszarów produktów, trendów i doświadczeń.

następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama