Kalendarium

17-18.09.2020 · Retail Summit, Warszawa

18-20.11.2020 · Fast Textile, Nadarzyn

24-26.11.2020 · InPrint, Milan

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

10-12.02.2021 · RemaDays, Nadarzyn

Rekordowa jedenastka

Data publikacji: luty 2015

 

Jedna z największych imprez tego typu w Europie, czyli targi branży reklamowej i poligraficznej RemaDays, już za nami. Wydarzenie miało miejsce 4.-6. lutego w Warszawie już po raz jedenasty. W miejscu, w którym zgromadzili się przedstawiciele największych koncernów poligraficznych, agencji marketingowych, dystrybutorów maszyn drukarskich, producentów ekranów dotykowych, a także dopiero raczkujące firmy, zajmujące się np. gadżetami reklamowymi, każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Tym, którym nie udało się przybyć na targi spróbujemy w paru słowach przybliżyć, co przegapili.

 

Przeszło 16,5 tys. zwiedzających, 571 wystawców, 4 sektory tematyczne, – tak w liczbach wyglądały tegoroczne targi RemaDays, które odbyły się w Warszawie na początku lutego. To już 11. edycja wydarzenia przyciągającego zainteresowanych branżą reklamową zarówno od strony produkcyjnej i handlowej, jak i od strony odbiorcy. Liczba tych ostatnich przerosła nawet oczekiwania organizatorów, przewidywano bowiem około 15 tys. zwiedzających. Nic jednak dziwnego – teren warszawskiego Centrum Wystawienniczego Expo XXI, w którym odbywa się impreza, to – bagatela – 13 500 m² powierzchni podzielonej na cztery hale targowe. W każdej z nich znajdowały się stoiska dopasowane tematycznie - Out&InDoor, GiftsWorld, TechnologyPark, PrintShow.

 

W nową dekadę z nowościami

Podczas tegorocznej, 11. edycji targów RemaDays wystawcy oraz goście spotkali się z wieloma nowościami. Ponad sto firm po raz pierwszy wzięło udział w tym wydarzeniu. To jednak nie jedyne innowacje. Targi to również finały konkursów „Gifts of the Year” i „Catalogue of the Year”, a także plebiscytu “Korony Reklamy”. Zmieniona została pora przyznawania wyróżnień z wieczornej gali na ostatni dzień imprezy. Metamorfozie uległa również statuetka nagradzająca najlepszych w dziedzinie reklamy. Co więcej, organizatorzy starają się coraz bardziej ułatwić przyjezdnym również dotarcie na miejsce targów – specjalny darmowy autobus woził gości od Dworca Zachodniego do Expo XXI. Również spółka Intercity przewidziała dla podróżujących koleją zniżki w związku z imprezą.

 

Wystawowe niespodzianki

Oprócz nowości w samej organizacji targów Rema, nie brakowało oczywiście również premier sprzętowych. Jedną z nich było urządzenie firmy Ricoh  do cyfrowego druku produkcyjnego z serii C7100x. Maszyna wyposażona została nie tylko w CMYK-owe farby, ale również w biały toner, który daje niestandardowe, nowe efekty zadruku. Swoją polską premierę miał również ploter Anapurna M2050i firmy Agfa Graphics. To unowocześnienie dobrze już znanej w Polsce maszyny pozwala na stosowanie tzw. trybu kanapkowego, polegającego na nanoszeniu w jednym przejściu trzech warstw atramentu w układzie kolor/biel/kolor, co zdecydowanie przyspiesza pracę urządzenia. Nowości i premiery podczas tegorocznych targów Rema nie dotyczyły jednak tylko rozwiązań sprzętowych. Firma Plotserwis na przykład po raz pierwszy oprócz stoiska z ploterami wystawiła się również z drugim, na którym zaprezentowane zostały realizacje wykonane właśnie na maszynach dystrybuowanych i serwisowanych przez przedsiębiorstwo. Dzięki temu firma w ciekawy sposób pokazała klientom, na jak wielu podłożach, od wełny po drewno i szkło, drukują ich urządzenia. Nowością na tegorocznych targach była również sama obecność niektórych firm. Ponad stu nowych wystawców przybyło na RemaDays. Jednym z nich były Częstochowskie Zakłady Poligraficzne. „Jesteśmy bardzo mile zaskoczeni zainteresowaniem dużej liczby odwiedzających nasze stoisko. Mamy oczywiście nadzieję, że przełoży się ono w przyszłości na nowe kontakty i zlecenia” – mówi Jerzy Łodziński, prezes zarządu drukarni CZP. Tego typu imprezy są świetną okazją do zaprezentowania swojej oferty szerszemu gronu odbiorców oraz nawiązania nowych biznesowych znajomości z przedstawicielami różnych branż.

 

Bilans dodatni

Tegoroczne targi co prawda odeszły już do historii, ale ich efekty przedsiębiorcy obserwować będą pewnie dopiero za jakiś czas. Przedstawiciele firm jednak już w tej chwili wypowiadają się na ich temat w samych superlatywach. „Tegoroczną edycję targów RemaDays oceniamy pozytywnie. Między innymi z tego względu że zainteresowanie targami można zauważyć wśród klientów zagranicznych co dla naszej firmy jest dobrym prognostykiem. W porównaniu do zeszłorocznej edycji stwierdzamy większe zainteresowanie wśród przedstawicieli przedsiębiorstw spoza naszego kraju” – mówi Marcin Irek z frimy Feniks, produkującej opakowania do prezentów oraz materiały POS. „Naszym zdaniem tegoroczne targi były bardzo udane, szczególnie pod kątem organizacyjnym. Na efekty przyjdzie jednak jeszcze poczekać” – dodaje Marek Biczak z firmy Bimart, zajmującej się sprzedażą materiałów dekoracyjnych. Zazwyczaj jednak nakład pracy włożony w przygotowanie stoiska targowego oraz własnej prezentacji się opłaca, czego wszystkim wystawcom życzymy.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Targi drupa przeniesione!

Messe Düsseldorf odkłada na później wiodące międzynarodowe targi drupa i Interpack. Interpack odbędzie się teraz od 25 lutego do 3 marca 2021 roku, natomiast drupa zostanie przesunięta na 20 do 30 kwietnia 2021 roku.

Czyniąc to, Messe Düsseldorf stosuje się do zalecenia zespołu ds. zarządzania kryzysowego niemieckiego rządu, aby przy ocenie wystąpienia ryzyka podczas ważnych wydarzeń uwzględniać zasady Instytutu Roberta Kocha.

Reklama