Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Murale filtrujące powietrze

Marka Converse, wraz ze swoją nową ekologiczną akcją „City Forest”, utworzyła na jednym z warszawskich budynków mural, który oczyszcza powietrze. Do jego opracowania użyto specjalne farby fotokatalityczne ze składnikiem aktywnym dwutlenkiem tytanu, który przetwarza szkodliwe związki znajdujące się w powietrzu w bezpieczne dla środowiska azotany i węglany. Kolorowy i wzorzysty mural  z hasłem „Twórzmy razem dla lepszego jutra” (ang. „Create Together For Tomorrow”) znajduje się nieopodal stacji Metro Politechnika w Warszawie i jest odpowiedzią na powstające na skutek działalności człowieka zmiany klimatyczne, których znaczną redukcję można było zaobserwować podczas globalnej izolacji społecznej.

„W wielu miastach świata poziom zanieczyszczeń spadł na skutek tego, że ludzie nie musieli codziennie dojeżdżać do pracy i spędzali mniej czasu na zewnątrz, a firmy pracowały na zwolnionych obrotach. W momencie, gdy wszyscy na chwilę zwolnili, marka Converse dostrzegła okazję, aby zabrać głos i pomóc w produkcji świeżego powietrza poprzez zrównoważone murale. Wszystko dla społeczności, które ponownie się łączą i wracają do życia po długim okresie izolacji” – mówią przedstawiciele marki Converse. Warszawa jest jednym z 14 miast, w którym pojawił się ten niezwykły projekt, razem z Bangkokiem, Sydney, Belgradem czy Johannesburgiem. Autorami malowidła w Polsce są Dawid Ryski i Maciek Polak.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama