Nowy wymiar zakupów

Data publikacji: maj 2014

Młoda kobieta mija swój ulubiony sklep odzieżowy. W tej samej sekundzie na umieszczonym w witrynie wyświetlaczu pokazuje się oferta sukienek, a aplikacja w smartfonie informuje o promocji dla stałych klientów. Kobieta wchodzi do sklepu, a jej uwagę zwraca ekran, który wita ją, wyświetlając najnowszą kolekcję. Kobieta staje przed nim i machnięciem ręki przegląda nowości. Wybiera sukienkę, którą nakłada na swoje „odbicie” widoczne na ekranie. Gestem ręki robi zdjęcie i przesyła je do swojej koleżanki, prosząc o opinię.

 

DIGI System umożliwia budowanie nowoczesnych sieci Digital Signage, które mogą obejmować czujniki Kinect i Leap Motion, kamery IP, tablety oraz projektory holograficzne.

Przypomina to scenę z filmu science fiction, ale być może już w niedalekiej przyszłości z takim widokiem oswoją się klienci wielu sklepów – także w Polsce. Komunikacja cyfrowa w handlu, opierająca się w dużej mierze na nośnikach Digital Signage, jest bowiem niewyczerpanym źródłem innowacyjnych rozwiązań. Z jednej strony ułatwiają one klientom zakupy i uatrakcyjniają im pobyt w sklepie poprzez sterowanie gestem czy możliwość interakcji. Z drugiej strony – oferują właścicielom sklepów narzędzie do personalizacji oferty i mierzenia skuteczności przekazu dzięki zastosowaniu algorytmów biometrycznych.

 

O krok dalej

Jednym z pierwszych zwiastunów nowego etapu w rozwoju Digital Signage w handlu jest oprogramowanie DIGI System, stworzone przez firmę Digital Technologies z Poznania. Umożliwia ono budowanie nowoczesnych sieci Digital Signage, które oprócz tradycyjnych elementów, takich jak ekrany i odtwarzacze, mogą obejmować czujniki Kinect i Leap Motion, kamery IP, tablety oraz projektory holograficzne. Wszystko po to, by jeszcze atrakcyjniej i skuteczniej prezentować treści. „DIGI System pozwala na podłączenie sensora i rozpoznawanie gestów odbiorcy” – wyjaśnia Adam Woźniak, współzałożyciel Digital Technologies. „Dzięki temu klient sklepu może przeglądać ofertę w bardzo szybki i prosty sposób. Z kolei rozpoznawanie wieku i płci klienta pozwala wyświetlać przekaz dostosowany do konkretnej grupy”. Mówiąc w skrócie, DIGI System sprawia, że przekaz trafia do właściwej osoby.

Ponadto właściciel sklepu uzyskuje informację zwrotną – wie, ilu klientów odwiedziło sklep, ile czasu dana osoba spędziła przed nośnikiem, jakie było jej zainteresowanie ofertą oraz jakie emocje wzbudziły prezentowane produkty. W ten sposób DIGI System pomaga ocenić zasięg i skuteczność przekazu, co ułatwia podnoszenie jego jakości. „Dzięki personalizacji wyświetlanych treści i mierzeniu ich oddziaływania na odbiorcę możliwe jest przeprowadzanie jeszcze bardziej efektywnych kampanii informacyjnych i promocyjnych” – dodaje Adam Woźniak.

 

DIGI System sprawdzi się w sieciach DS w różnych środowiskach, na przykład w sklepach, instytucjach publicznych czy centrach wystawienniczych.

Pełna swoboda

DIGI System został tak zaprojektowany, że aplikacja dla odbiorcy końcowego może posiadać różne kombinacje dostępnych funkcji – od samego harmonogramowania treści poprzez pakiet obejmujący aplikacje interaktywne i narzędzia do gromadzenia danych biometrycznych aż po rozwiązania wyświetlające hologramy. Wyświetlane treści mogą być w dowolny sposób konfigurowane na poziomie danego sklepu, a nawet całej sieci sklepów. DIGI System sprawdzi się zatem zarówno w przypadku pojedynczych nośników, jak i całych systemów Digital Signage. Co więcej, Digital Technologies może nie tylko zintegrować za pomocą swojego oprogramowania istniejącą sieć nośników, lecz także stworzyć ją od podstaw. „Rozwijaliśmy DIGI System przez ostatnie dwa lata i obecnie jesteśmy w stanie zaoferować integratorom oraz administratorom w pełni wartościowy produkt” – zapewnia Adam Woźniak. „DIGI System pozwala na stworzenie prostej sieci Digital Signage opartej na ekranach i harmonogramowaniu kampanii względem miejsca i czasu. Jednak istnieje też możliwość stworzenia bardzo nowoczesnej i rozbudowanej sieci opartej o interaktywne totemy czy infokioski, a nawet urządzenia wyświetlające hologramy. Nasze oprogramowanie, dzięki specyficznej architekturze, pozwala na dowolną konfigurację w zależności od potrzeb klientów”.

DIGI System pozwala na zarządzanie siecią Digital Signage obejmującą nieograniczoną liczbę nośników za pomocą dowolnego urządzenia podłączonego do Internetu. Może to być komputer, tablet lub smartfon. Dzięki temu wszystkie najważniejsze informacje o działaniu systemu Digital Signage oraz o przebiegu kampanii są zawsze pod ręką. Digital Technologies wychodzi naprzeciw firmom, które potrzebują wsparcia w zarządzaniu siecią Digital Signage, i oferuje kompleksową obsługę nośników, włącznie z przygotowaniem wyświetlanych treści od strony informatycznej i graficznej.

Również model dystrybucji DIGI System jest bardzo elastyczny. Oprogramowanie jest dostępne zarówno standardowo, na zasadzie licencji, jak również w modelu SAAS, czyli jako usługa. Decydując się na ten drugi model, użytkownik nie musi instalować programu na swoim serwerze, tylko korzysta z niego poprzez serwer dostawcy. Taki model dystrybucji obniża również koszty po stronie użytkownika i pozwala mu na korzystanie wyłącznie z wybranych funkcji DIGI System.

 

Przede wszystkim interakcja

Mogłoby się wydawać, że to, co ma do zaoferowania DIGI System, wyczerpuje już możliwości wykorzystania Digital Signage w miejscu sprzedaży. Nic bardziej mylnego. Firma Digital Technologies wciąż pracuje nad rozwojem swojego rozwiązania, które już wkrótce będzie można stosować także do prowadzenia działań łączących Digital Signage, Augmented Reality i Mobile. Przykładem jest zastosowanie w nośnikach DS nadajników Bluetooth, które mogą łączyć się z aplikacjami mobilnymi, stworzonymi na potrzeby danego projektu.

Bez wątpienia wykorzystanie aplikacji interaktywnych oraz algorytmów biometrycznych wpływa na atrakcyjność, wygodę obsługi, funkcjonalność i skuteczność nośników Digital Signage. „W dzisiejszych czasach coraz trudniej jest skupić uwagę potencjalnego klienta na swojej marce i produktach” – podsumowuje Adam Woźniak. „Widać, że klienci coraz bardziej zaczynają doceniać marki idące z duchem czasu i potrafiące wykorzystywać najnowsze technologie, zwłaszcza te, które wspomagają interakcję z konsumentem”. Zastosowanie nowatorskich rozwiązań z zakresu Digital Signage w miejscu sprzedaży to dla właścicieli marek szansa na awans do grona firm stawiających na innowacyjność.

 

Dotacje na Innowacje – Inwestujemy w Waszą przyszłość

 

 

 

 

 

 

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama