Amica w duchu upcyclingu. Drugie życie bannerów

© Amica

Grupa Amica w ramach działań w dziedzinie zrównoważonego rozwoju zdecydowała się na upcycling bannerów reklamowych, które zamiast trafić do utylizacji, zostały przerobione na funkcjonalne torby typu nerka. To pierwsza tego typu inicjatywa producenta sprzętu AGD i jak podkreślają przedstawiciele organizacji z pewnością nie ostatnia.

 

W kontekście zrównoważonego rozwoju i rosnącej świadomości ekologicznej społeczeństwa, ważne staje się poszukiwanie alternatywnych rozwiązań dla tradycyjnych zużytych materiałów. Często stanowią one wyzwanie dla środowiska naturalnego oraz są źródłem estetycznego zanieczyszczania przestrzeni. Przeciwdziałając temu, Grupa Amica zdecydowała, aby banery, które spełniły już swoją rolę, zamiast trafić do utylizacji, zyskały drugie życie.

Za upcycling bannerów reklamowych i ich przerobienie na nerki odpowiedzialna jest firma

Panato. Firma nie tylko przedstawiła najbardziej kreatywną ofertę i ma największe doświadczenie w tego typu działaniach, ale również, co bardzo ważne, jest przedsiębiorstwem społecznym, które tworzy miejsca pracy dla osób z niepełnosprawnościami. Zlecając wykonanie prac właśnie tej firmie, Amica wsparła inne działania, ukierunkowane na promowanie i rozwój ekonomii społecznej.

Przygotowane produkty zostaną wykorzystane wewnątrz firmy wśród pracowników Grupy Amica i będą mogły służyć przez wiele kolejnych lat. „Inicjatywa ta doskonale wpisuje się w działania zrównoważonego rozwoju Grupy Amica. Chcemy wzmacniać pozytywny wpływ w przestrzeni społecznej – zarówno jako pracodawca, jak i producent urządzeń AGD. Troska o środowisko jest dla nas kluczowa, a odpowiedzialne zarządzanie odpadami jest jednym z celów naszej strategii ESG. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego jak wyszedł upcycling banerów. Jest to pierwszy tego typu projekt zrealizowany przez naszą firmę i z pewnością nie ostatni” podsumowała akcję Justyna Glaza, ESG Manager Grupy Amica.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama