Kalendarium

17-18.09.2020 · Retail Summit, Warszawa

18-20.11.2020 · Fast Textile, Nadarzyn

24-26.11.2020 · InPrint, Milan

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

10-12.02.2021 · RemaDays, Nadarzyn

Królowie reklamowej dżungli

Data publikacji: Sylwia Włodarczyk

 

Do Cannes warto wybrać się nie tylko z powodu pięknych plaż i urokliwych portów. Należy wymienić jeszcze dwa ważne podwody, dla których należałoby tu przyjechać. Po pierwsze festiwal filmowy, który w maju tego roku odbył się tam po raz 62., ale także – zdecydowanie ważniejszy dla branży – festiwal Cannes Lions – święto twórców reklamy.

Prace na 56. Międzynarodowy Festiwalu Reklamy Cannes Lions 2009, który odbył się pod koniec czerwca, można było zgłaszać w 11 kategoriach konkursowych. W tym roku o 20 proc. spadła liczba prac zgłoszonych do konkursu w porównaniu z rokiem ubiegłym. Największy spadek pod względem zgłoszeń odnotowano w kategorii ogłoszeń prasowych. Ich liczba spadła w sumie o 32 proc. Zmniejszyła się także konkurencja w kategorii Film Lions –zgłoszono bowiem ponad 25 proc. mniej prac. Łącznie, w konkursie brały udział 22 652 prace z całego świata. Najwięcej zgłoszeń na tegoroczny festiwal nadesłały agencje z USA, Niemiec, Brazylii oraz Wielkiej Brytanii. Polacy nie otrzymali niestety żadnego Lwa. Na shortliście znalazł się polski projekt – kampania „Pomnik Onowałowa” dla preparatu SpecTab autorstwa Change Integrated z Warszawy. Nominowano go do nagrody aż w dwóch kategoriach: Design i Media. W żadnej z nich, nie otrzymał on ostatecznie wyróżnienia. Na shortlisty trafiły również agencje McCann Erickson – w kategorii Outdoor za akcję ambientową „Brud” dla Greenpeace Polska oraz Scholz & Friends – w kategorii Radio za spot Mercedesa klasy S. Najgorętszym tematem tegorocznej edycji Cannes Lions była australijska agencja Cumminsnitro i jej, słynna już, kampania „Najlepsza praca świata”. Kampania promująca wyspy Queensland, została okrzyknięta marketingowym strzałem w dziesiątkę, który przyniósł gigantyczny rozgłos północno-wschodniej części Australii. Miłym polskim akcentem pozostał jednak fakt, że jednym z jurorów kategorii Cyber był Bartek Gołębiowski z Click5. I choć Polacy wrócili bez nagród i musieli obejść się smakiem, Cannes nadal warto odwiedzić. Pozostaje mieć nadzieję, że może za rok któraś z naszych rodzimych kampanii rzuci w końcu jury na kolana. Poniżej prezentujemy wybrane, nagrodzone prace w kategorii Ambient Media.

AMBIENT MEDIA

New Citizen Program: Illiterit – SREBRO


Kategoria: Ambient: Special Build
Agencja: Ogilvy, Pekin, Chiny

Akcja społeczna mówiąca o tym, że dla 21 mln chińskich dzieci edukacja jest niedostępna ze względu na wysokie koszty nauki. W ramach kampanii, przed galeriami sztuki w Pekinie zostały stworzone instalacje ze szkła i drutu – w środku umieszczono książkę, po którą nie można było w żaden sposób sięgnąć...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IKEA: Staircase – BRĄZ
Kategoria: Ambient: Special Build
Agencja: Lowe & Partners, Kuala Lumpur, Malezja

Ikea znów zaskoczyła nas swoją kampanią promującą produkty do przechowywania. W roku ubiegłym do kreacji wykorzystano balkony. W tym roku – schody.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ANAD: Ingres’ Bather – BRĄZ
Kategoria: Ambient: Special Build
Agencja: Ogilvy Frankfurt, Niemcy

Kampania społeczna zwracająca uwagę na poważny problem zaburzeń jedzenia. Kobiety o „okrągłych kształtach” ze słynnych obrazów zostały zamienione w kobiety chore na anoreksję. Obok pojawiła się tabliczka wyjaśniająca ideę akcji i kierująca do strony www.antianorexia.net.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Targi drupa przeniesione!

Messe Düsseldorf odkłada na później wiodące międzynarodowe targi drupa i Interpack. Interpack odbędzie się teraz od 25 lutego do 3 marca 2021 roku, natomiast drupa zostanie przesunięta na 20 do 30 kwietnia 2021 roku.

Czyniąc to, Messe Düsseldorf stosuje się do zalecenia zespołu ds. zarządzania kryzysowego niemieckiego rządu, aby przy ocenie wystąpienia ryzyka podczas ważnych wydarzeń uwzględniać zasady Instytutu Roberta Kocha.

Reklama