Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Nie ma grup ryzyka. Społeczna Kampania #jedynytakitest

© Jedyny Taki Test

16 listopada rozpoczęła się kampania społeczna #jedynytakitest mająca na celu zachęcenie dorosłych Polaków do wykonania testu w kierunku zakażenia wirusem HIV. Organizatorem akcji jest Krajowe Centrum ds. AIDS, agenda Ministra Zdrowia. Kampania potrwa do 2 grudnia 2022 roku, a czas jej realizacji pokrywa się z Europejskim Tygodniem Testowania w kierunku HIV, który trwa od 21 do 28 listopada 2022 roku, a także ze Światowym Dniem AIDS, który przypada na 1 grudnia 2022 roku.

W ramach kampanii przygotowanych zostało szereg działań mających przekonał do wykonania, często pierwszego w życiu, testu na obecność wirusa HIV. Plakaty kampanijne w dwóch wersjach kolorystycznych są obecne na nośnikach typu citylight, zlokalizowanych głównie na przystankach komunikacji publicznej, w 11 różnych województwach, łącznie na 510 nośnikach. Ponadto powstała dedykowana kampanii strona internetowa, krótki film typu explainer video. Podjętych zostało także szereg działań informacyjno-edukacyjnych w internecie z wykorzystaniem narzędzi Google, platformy Programmatic, serwisów YouTube oraz TikTok, mediów społecznościowych Facebook i Instagram oraz działań blogerskich i influencerskich.

Kampania społeczna #jedynytakitest ma koncentrować się na budowaniu świadomości, że każde zakażenie HIV wykryte na wczesnym etapie, daje możliwość skutecznego leczenia. Podstawą jest jednak profilaktyka i wykonywanie badań diagnostycznych, tak jak w przypadku innych chorób, np. nowotworów piersi, raka płuc czy marskości wątroby. Autorzy kampanii podkreślają, że ryzyko zakażenia HIV wiąże się z określonymi zachowaniami, a nie przynależnością do danej grupy.Wiele osób myśli, że problem zakażeń HIV (i innych przenoszonych drogą płciową) dotyczy jedynie wybranych grup społecznych: osób stosujących narkotyki, świadczących usługi seksualne czy osób homoseksualnych. Takie myślenie powoduje, że jedynie ok. 10 – 20% dorosłych Polaków, chociaż raz w życiu wykonało test na HIV. Statystycznie każdego dnia 3 osoby w Polsce dowiadują się o zakażeniu. Szacunki mówią o około 30% osób zakażonych, które są nieświadome faktu swojego zakażenia, a więc mogą zakażać innych. Dzięki wczesnemu wykryciu zakażenia można zastosować skuteczne leczenie, które pozwoli w zasadzie normalnie żyć z wirusem. W każdym województwie działa przynajmniej jeden punkt konsultacyjno-diagnostyczny (PKD), w którym można wykonać test w kierunku HIV bezpłatnie, bez skierowania i anonimowo.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama