Złote łuki znikają z Gdańska

© Photogenica

W związku z wprowadzeniem w Gdańsku uchwały krajobrazowej, z terenu miasta zniknęły niemal wszystkie reklamy i billboardy wielkoformatowe. Niestety nie wszystkim podmiotom spodobały się nowe przepisy - wśród nich znalazł się McDonald’s, który w efekcie wprowadzenie ustawy musiał zrezygnować z kultowych, złotych łuków w kształcie litery „M”, będących jednym z najbardziej rozpoznawalnych elementów reklamowych restauracji. Sieć fastfoodowa postanowiła zaskarżyć miasto twierdząc, że „wysokie pylony z nazwą własną marki są kluczowe dla prowadzenia tego typu działalności gastronomicznej”. Jak podaje dziennik „Gazeta Wyborcza”, jednym z argumentów, na który powołała się marka na drodze sądowej, była niezgodność gdańskiej uchwały krajobrazowej z „polskim prawem, czyli ustawą o planowaniu i zagospodarowywaniu przestrzennym bądź szerzej, z Konstytucją RP”.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama

Vavada casino Online kaszinó több ezer játékkal