Kalendarium

31-05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Złote łuki znikają z Gdańska

© Photogenica

W związku z wprowadzeniem w Gdańsku uchwały krajobrazowej, z terenu miasta zniknęły niemal wszystkie reklamy i billboardy wielkoformatowe. Niestety nie wszystkim podmiotom spodobały się nowe przepisy - wśród nich znalazł się McDonald’s, który w efekcie wprowadzenie ustawy musiał zrezygnować z kultowych, złotych łuków w kształcie litery „M”, będących jednym z najbardziej rozpoznawalnych elementów reklamowych restauracji. Sieć fastfoodowa postanowiła zaskarżyć miasto twierdząc, że „wysokie pylony z nazwą własną marki są kluczowe dla prowadzenia tego typu działalności gastronomicznej”. Jak podaje dziennik „Gazeta Wyborcza”, jednym z argumentów, na który powołała się marka na drodze sądowej, była niezgodność gdańskiej uchwały krajobrazowej z „polskim prawem, czyli ustawą o planowaniu i zagospodarowywaniu przestrzennym bądź szerzej, z Konstytucją RP”.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama