Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Düsseldorf

01-04.02.2022 · ISE, Amsterdam

16-18.02.2022 · RemaDays, Nadarzyn

31-05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Złote łuki znikają z Gdańska

© Photogenica

W związku z wprowadzeniem w Gdańsku uchwały krajobrazowej, z terenu miasta zniknęły niemal wszystkie reklamy i billboardy wielkoformatowe. Niestety nie wszystkim podmiotom spodobały się nowe przepisy - wśród nich znalazł się McDonald’s, który w efekcie wprowadzenie ustawy musiał zrezygnować z kultowych, złotych łuków w kształcie litery „M”, będących jednym z najbardziej rozpoznawalnych elementów reklamowych restauracji. Sieć fastfoodowa postanowiła zaskarżyć miasto twierdząc, że „wysokie pylony z nazwą własną marki są kluczowe dla prowadzenia tego typu działalności gastronomicznej”. Jak podaje dziennik „Gazeta Wyborcza”, jednym z argumentów, na który powołała się marka na drodze sądowej, była niezgodność gdańskiej uchwały krajobrazowej z „polskim prawem, czyli ustawą o planowaniu i zagospodarowywaniu przestrzennym bądź szerzej, z Konstytucją RP”.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

„Odwilż”, słońce i przejaśnienia!!!

Po pandemicznym „zamrożeniu” i spowolnieniu branży związanej z komunikacją wizualną właśnie następuje przełom! Widać „odwilż” oraz nowe możliwości, a także nowe wyzwania, które teraz przed branżą stoją. W niniejszym numerze VISUAL COMMUNICATION – jako partner medialny – skupiamy się na Międzynarodowych Targach Reklamy i Druku „Warsaw Rema Extra”, które odbywają się w dniach 15-17. września.

Reklama